مدیر کل بیمه ایران کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بیمه ایران استان کرمانشاه با اشاره به اجرایی شدن قانون عدم تعهد شرکت‌های بیمه جهت پرداخت خسارات ناشی از تصادف به افراد فاقد گواهینامه، گفت: اجرایی شدن این قانون مسئولیت خطیری بر دوش نهاد‌های نظامی، انتظامی و به ویژه پلیس راه خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 16 January 2022

جمال یوسفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص حکم اعلام شده مبنی بر عدم تعهد شرکت‌های بیمه نسبت به پرداخت خسارات ناشی از تصادفات به افراد فاقد گواهینامه، اظهار کرد: این حکم را دیوان عدالت اداری صادر کرده و به صورت بخشنامه و دستورالعمل ارسال نشده است.

وی با اشاره به قطعیت اجرایی شدن این حکم، افزود: تفسیر این قانون این است که شرکت‌های بیمه در قبال پرداخت خسارات ناشی از تصادفات افراد فاقد گواهینامه که خودرویشان دارای بیمه نامه است، هیچ تعهدی ندارند.

مدیر کل بیمه ایران استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در گذشته امکان پرداخت خسارات از سوی بیمه به این افراد وجود داشت و گا‌ها کمک‌های قابل توجهی از جمله بخشودگی جهت کاهش تبعات اجتماعی، پرداخت خسارات و .. شامل این افراد می‌شد.

وی در ادامه یادآور شد: نکته قابل توجهی که در صورت اجرایی شدن این قانون وجود دارد، وظیفه و مسئولیت سنگینی است که بر دوش نیرو‌های نظامی، انتظامی و به ویژه پلیس راه‌ها قرار می‌گیرد که به هیچ وجه اجازه ندهند افراد فاقد گواهینامه، رانندگی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار