کارشناس حوزه کسب و کارهای آنلاین در کرمانشاه با اشاره به نقش این نوع از کسب و کارها در ایجاد شغل و رفع بیکاری در کشور و به ویژه در استان کرمانشاه، گفت: این حوزه نیازمند جدی حمایت مسوولان کشوری و استانی برای نقش‌آفرینی در ایجاد فرصت‌های شغلی است.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 15 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «فائزه رضایی» روز شنبه با اشاره به اینکه حوزه کسب و کارهای آنلاین به دلیل نو بودن نیاز به آموزش، اطلاع رسانی و معرفی شدن دارند، افزود: از متولیان این حوزه درخواست می کنم که کارگاه های تخصصی و نیمه تخصصی در این زمینه را در شهر کرمانشاه به صورت مستمر برگزار کنند تا افراد علاقه‌مند دغدغه‌های آموزشی کمتری داشته باشند و تحول رو به رشدی را در این نوع شغل ها در شهر کرمانشاه شاهد باشیم.

وی که کارشناس نرم افزار است و بیش از چهار سال در حوزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان استراتژیست محتوا فعالیت دارد در ادامه گفت: در این چند سال با کسب و کارهای مختلفی پروژه داشتم و معتقدم برای موفقیت در این شغل همیشه باید دانش به روز و کافی داشته باشیم و این خود به تنهایی یکی از جذابیت های این کار می باشد چون علاوه بر داشتن تخصص باعث توسعه فردی نیز می شود و از این رو آموزش در توسعه این کسب و کارها نقش موثری دارد.

وی با اشاره به ظهور کسب و کارهای آنلاین، گفت: همیشه تغییر نیازها و خواسته‌ها در بوجود آمدن کسب و کارهای جدید تاثیر گذارند و در ۲ سال اخیر، شیوع ویروس کرونا در ایجاد و کمک به رشد سریع کسب و کارهای آنلاین بسیار موثر بوده است. 

این کارشناس حوزه کسب و کارهای آنلاین در ادامه توضیح داد که با شروع کرونا یکسری کسب و کارهای اینترنتی پرسود به وجود آمدند و اکنون نیز جزو مشاغل سودآور محسوب می شوند، زیرا با شیوع این ویروس  یکسری از خواسته ها و رفتارهای افراد تغییر کرد و اکثرا به خرید اینترنتی روی آوردند و از این رو شغل هایی مانند بازاریابی و فروش، دیجیتال مارکتینگ، مدیر سوشال مارکتینگ (ادمین)، تولید پادکست و کسب و کارهای آنلاین در دنیای وب پر رنگ تر شدند.

رضایی این حوزه را به دلیل نو و تحت وب بودن جذاب دانست اما تاکید کرد که ورود به این فضا نیازمند آموزش های تخصصی لازم است و متولیان امر باید نسبت به آموزش افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند، تلاش کنند تا بتوانند به اهداف مورد نظر که ایجاد شغال، رفع بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی و درآمدزایی است، برسند.

این کارشناس نرم افزار در ادامه سخنانش گریزی هم به موضوع بازاریابی دیجیتال نیز زد و با بیان اینکه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ جزو حرفه هایی است که چندین ساله در ایران محبوب شده است، در تعریف آن گفت: به تمام فعالیت های که بر بستر وب برای معرفی، فروش و برندینگ کسب و کارها انجام می شود را دیجیتال مارکتینگ می گویند.

رضایی افزود: دیجیتال مارکتینگ جزو مشاغلی است که اگر برای آن وقت گذاشته شود و مهارت کافی کسب شود و از همه مهم تر تجربه لازم را در این زمینه به دست آورد می‌توان به درآمد قابل قبولی در این حوزه رسید زیرا که بیش از ۸۰ درصد کسب و کارهای امروزه از دیجیتال مارکتینگ برای بهبود روند کاریشان استفاده می‌کنند.

وی به افرادی که به دنیای وب و کسب و کارهای آن لاین علاقه دارند، پیشنهاد کرد باتوجه به اینکه این حوزه دارای شاخه های متفاوتی است، برحسب علاقه خود می‌توانند در شاخه مورد نظر ورود پیدا کنند. به طور مثال می‌توان به عنوان یک نیرو تولیدکننده محتوا یا مدیر سئو یا مدیر شبکه های اجتماعی در این حوزه مهارت های لازم را کسب کنند.

او در مورد نحوه آغاز فعالیت و یادگیری بازاریابی دیجیتال نیز گفت: برای شروع یادگیری ابتدای امر بایستی یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ شامل سئو، طراحی سایت، تبلیغات، بازاریابی محتوایی و سایر بخش ها را بر اساس علاقه انتخاب کرد و برای شروع هم ابتدا می‌توان با مطالعه شخصی شروع کرد. منابع مختلفی از مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارد که به راحتی قابل دسترس هستند.

این کارشناس حوزه کسب وکارهای آنلاین در ادامه توضیح داد: افراد پس از کسب اطلاعات پایه ای، در دوره های مقدماتی و پیشرفته می توانند شرکت کنند. همچنین کارآموزی یکی از روش های خوب برای یادگیری این حوزه است زیرا که با چالش ها و مشکلات بیشتر اشنا می شوند که این امر به تجربه و دانش افراد می افزاید و پس از یادگیری دیجیتال مارکتینگ با شروع پروژه های کوچک می توانند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشند.

رضایی در مورد درآمد این شغل نیز افزود: بسته به میزان توانایی، استعداد و از همه مهم تر تخصص، درامد این حوزه را می‌توان متوسط در نظر گرفت اما بطور کلی با توجه به شاخه های متنوع این شغل درآمدی متوسط رو به بالا دارد.

او در پایان سخنانش خواستار حمایت رسانه ها از کسب و کارهای آنلاین شد و گفت: انتظار داریم رسانه ها این کسب و کارها را به طور مستمر به مردم معرفی کنند و اخبار و اطلاعات جدید این حوزه را نیز به اطلاع علاقمندان برسانند.

نرخ بیکاری در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت براساس آمارهای رسمی اکنون ۱۴.۹درصد است و ۱۵۰ هزار نفر نیز در این استان جویای کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار