برادر محیط بان کرمانشاهی که حکم اعدام وی تایید شده با تاکید بر غیرعمد بودن قتل و حادثه‌ای که رخ داده، گفت: از خانواده مقتول می‌خواهیم از برادرم گذشت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 15 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حبیب‌الله نجفی با اشاره به تایید حکم قصاص برادرش، گفت: این روند بسیار سریع طی شد و همه ما و افرادی که پیگیر کار بودند را شوکه کرد.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه کاملا غیرعمد بوده، اظطهار کرد: برادرم و فرد مقتول پیش از این همدیگر را نمی‌شناختند که عمد و یا قصدی در کار باشد. همه چیز یک حادثه بود که نتیجه شومی داشت و ما نیز عمیقا از آن متاثر و متاسفیم.

نجفی افزود: برادرم هرگز آدمی نبوده که در زندگی به کسی آسیب بزند و دلش بخواهد خراشی به کسی بیفتد. این حادثه ناگوار هم حین ماموریت کاری رخ داده است.

وی اضافه کرد: در ملاقات‌هایی که داشتیم، برادرم بارها اعلام کرد که اگر فکر می‌کرد چنین حادثه‌ای حین کار برایش رخ می‌دهد حاضر به استعفا بود و قید کارش را می‌زد، اما به این ماموریت نمی‌رفت.

نجفی افزود: سنگین‌ترین قسم برادرم به روح پدرمان است که بارها به روح ایشان قسم خورده که این اتفاق فقط یک حادثه غیرعمد بوده است. فردی که شغل محیط بانی با این همه سختی را می‌پذیرد تا جان حیوانات را حفظ کند و مشکلی برای حیات وحش رخ ندهد، چطور حاضر می‌شود به عمد به یک انسان آسیب بزند.

وی خاطرنشان کرد: برادرم  کسی نبود که دیگران را از خود برنجاند. افرادی که در آن منطقه کوه می‌رفتند همه با او سلام و احوالپرسی داشتند و کسی از دستش ناراضی نبود.

برادر محیط بان کرمانشاه از شرایط سخت خانواده اش هم یاد کرد و ادامه داد: برادرم زمانی که این حادثه برایش رخ داد تنها 40 روز از ازدواجش می‌گذشت و اکنون همسر او و همه ما در شرایط سختی به سر می‌بریم.

نجفی با بیان اینکه شرایط سخت و وضعیت دردناک خانواده مقتول را درک و با آنها همدردی می‌کنیم، گفت: ما نیز از این حادثه بسیار متاثریم و تنها کاری که در این مدت از دستمان بر آمده این است که برای شادی روح آن مرحوم نماز بخوانیم.

وی از خانواده مقتول خواست از خون برادر محیط بانش گذشت کنند و باور کنند عمدی در کار نبوده و یادآور شد: اگرچه این حادثه هیچطور جبران نمی‌شود، اما تلاش می‌کنیم تا جایی که بشود برای کاهش آلام و ناراحتی خانواده مقتول هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم تا حداقل بخشی از ناراحتی وجدان خود ما هم آرام بگیرد.

وی با درخواست بخشش از خانواده مقتول، گفت: می دانیم این حادثه بسیار ناگوار است که یک جوان از دست رفته، اما تقاضا داریم برادرم را ببخشند تا جوان 39 ساله دیگری از دست نرود.

14 مرداد سال گذشته در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

این فرد جوانی 23 ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و علی رغم پیگیری‌های فراوانی که خصوصا از سوی وکلای مربوطه انجام شد تا در حکم تغییری ایجاد شود، در نهایت این حکم قصاص تایید و ابلاغ شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار