رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از ۸۵۳ واحد صنعتی استان، ۱۰۰ واحد تعطیل، ۱۹۱ واحد نیمه فعال و ۵۶۲ واحد دیگر نیز در ظرفیت فعال هستند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 15 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محسن دارابی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اظهار داشت: ۸۵۳ واحد صنعتی در استان داریم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ واحد صنعتی از این تعداد تعطیل، ۱۹۱ واحد صنعتی نیمه فعال و ۵۶۲ واحد صنعتی دیگر نیز در ظرفیت فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۳۵ درصد جمعیت واحدهای صنعتی استان نیمه فعال و غیرفعال و ۶۵ درصد واحدهای صنعتی در ظرفیت فعال هستند.

وی در توضیح علت تعطیلی و نیمه فعالی بودن واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: دلایل مختلفی دارد یک واحد تولیدی با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود.

دارابی تصریح کرد: براساس بررسی سازمان بخشی به تأمین مالی برمی‌گردد که به موقع توسط سیستم بانکی مسائل و موضوعات مربوط به واحد تولیدی تأمین نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات به مسائل و موضوعات مختلف همچون تأمین اجتماعی مربوط می‌شود و بخشی هم به خود سازمان در عدم محیا کردن زیرساخت‌های مناسب برای واحدهای تولیدی و یا گرفتاری در بروکراسی‌های اداری برمی‌گردد.

دارابی افزود: بخشی از این مشکلات ممکن است مربوط به خود مجموعه مدیریتی واحد تولیدی باشد؛ واحد تولیدی نباید تنها به تولید تکیه کند آنچه از تولید در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است فروش است یعنی واحد تولیدی توانایی فروش داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور تعطیل است، گفت: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار