رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از رکود در بازار مسکن خبر داد و گفت: قیمت املاک نسبت به پایان سال گذشته با تغییری همراه نبوده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 12 January 2022

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه محاسبه قیمت املاک در سطح شهر کرمانشاه، اظهار کرد: سه عامل اصلی در تعیین قیمت و ارزش گذاری املاک شامل قیمت مصالح ساختمانی، نیروی انسانی سازنده املاک و تقاضا در بازار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن با رکود مواجه است، افزود: از پایان سال گذشته تا کنون تقاضای آنچنانی در بازار مسکن جهت خرید و فروش وجود نداشته و این امر عملا منجر به رکود می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: اگر چه قیمت‌ها از ابتدای سال تا کنون تغییری نکرده و همچنان بر اساس ارزش گذاری‌های پایان سال گذشته محاسبه می‌شود.

بابک مرادی در خصوص محدوده‌هایی که گران‌ترین و ارزان‌ترین املاک را در شهر کرمانشاه دارا هستند، خاطر نشان کرد: در شهر کرمانشاه به جز چند محدوده از جمله محدوده ٢٢ بهمن و فردوسی، قیمت‌ها اغلب مشابه هستند.

وی با اشاره به منازل استیجاری، یادآور شد: محلات شهر کرمانشاه مستاجرین خاص خود را دارند و از آنجا که اغلب افراد به طور طایفه‌ای زندگی می‌کنند، منازلی را در نزدیکی اقوام خود اجاره می‌کنند.

وی ادامه داد: اجاره مسکن از قیمت آن تبعیت می‌کند
اگر چه باید هزینه نگهداری ساختمان برای موجر را در نظر گرفت و برخی از موجرین خود مستاجر هستند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ادامه داد: کمیسیون نظارت کرمانشاه، نرخنامه مورد نظر را برای بنگاه‌های معاملات ملکی مشخص کرده و در انظار عموم قرار می‌گیرد و قیمت‌ها در سایت اتحادیه املاک قابل محاسبه است.

بابک مرادی تاکید کرد: حدود ٣ هزار دفتر املاک در سطح شهر کرمانشاه  وجود دارد که حدود ۴٠٠ الی ۵٠٠ واحد به دلیل رکود در بازار درخواست تعطیلی دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار