معاون دانشگاه علمی کاربردی:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور، یکی از مهمترین عرصه‌ها برای کاهش مشکلات معیشتی مردم را آموزش‌های مهارتی و تربیت پنجه‌های کارآمد برشمرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 11 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر سلیمان عباسی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری فرهنگی و دانشجویی "ایثار دانشجویی" به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه که امروز (۲۱ دی) به صورت مجازی برگزار شد، به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای پیشبرد اهداف جامعه اشاره کرد و افزود: مردم ایران فرهنگ ایثار و شهادت را از قرآن و اهل بیت (ع) گرفته اند.

وی با بیان اینکه ایثاری در نزد خدا ارزشمند است که برای رضای او باشد، عنوان کرد: ایثار و شهادت از مفاهم باارزشی است که پس از بعثت پیامبر اکرم (ص) در دین اسلام تعالی یافت و در روایات بسیاری آمده که ایثار برای خدا، خوی و اخلاق نیکان، ابرار و بزرگان است.

عباسی خاطرنشان کرد: دین اسلام با ایثارگری، رشادت و شهادت مسلمانان بسیاری در طول تاریخ به اینجا رسیده و به دست صاحب اصلی آن هم می‌رسد.

وی به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم ایران اشاره کرد و گفت: گسترش این فرهنگ در ایران که برگرفته از فرهنگ عاشوراست و با وقوع انقلاب اسلامی متبلور شد و به تعالی رسید، کشور ما را از بسیاری از کشور‌های دیگر متمایز کرده و اگر این فرهنگ نبود، ما اکنون قدرت اول منطقه نبودیم و قدرت‌های بزرگ مقابل ما زانو نمی‌زدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان دانست و گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به حفظ و توسعه این فرهنگ نیاز داریم، لذا برای تسری آن به جامعه باید برنامه‌هایی را در قالب‌های گوناگون اجرا کرد، همانند کاری که اکنون در دانشگاه علمی کاربردی در حال انجام است و برای ترویج این فرهنگ بین قشر دانشجو جشنواره " ایثار دانشجویی" را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط که دشمنان تمام تمرکز خود را روی نسل جوان به عنوان مغز متفکر جامعه گذاشته اند که فرهنگ ایثار و شهادت را به شکل‌های مختلفی همچون استفاده از ماهواره‌ها و ... کمرنگ کنند و از بین ببرند، ما نیز باید در مقابل از زبان هنر و تکنولوژی و راه‌های گوناگنون این فرهنگ را تقویت کنیم و رشد دهیم. هرچند که این فرهنگ بین جوانان ما نهادینه شده و نمود آن را هم می‌توانیم در حضور پررنگ آن‌ها در عزاداری‌های ماه محرم ببینیم.

سلیمانی در ادامه به نقش دانشجویان در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم اشاره کرد و گفت: همانطور که رزمندگان انقلاب در جبهه‌ها و در جنگ سخت به مقابله با تهدیدات دشمن می‌پردازند، دانشجویان و دانشگاهیان نیز باید در صحنه جنگ نرم ورود کنند تا با پیشرفت کشور توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با تلاش در جهت شناسایی نیاز بازار کار و رفع زمینه‌های بیکاری و ایجاد بستر‌های لازم برای ایجاد اشتغلال و کارآفرینی باید ایثارگرایانه وارد عمل شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاردی در پایان گفت: امروزه مهمترین صحنه ایثار برای رفع مشکلات معیشتی کشور، آموزش‌های مهارتی، کمک به رفع بیکاری و تربیت پنجه‌های کارآمد که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند، است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار