مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر به ۳۶ هزار خانوار تحت پوشش مستمری پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 09 January 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مددجویان بهزیستی در سه حوزه مددجویان دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، دختران آسیب دیده اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی تقسیم بندی می شوند که تعداد افراد مددجوی تحت پوشش هر سه حوزه ۶۹۷۵۰ نفر می باشد که از این تعداد ۴۵ هزار نفر را افراد مددجوی معلول تشکیل می دهد.

وی افزود: در حال حاضر ٣٦ هزار خانوار در استان از بهزیستی مستمری دریافت می کنند. لازم به ذکر است که افرادی که از دیگر نهادهای حمایتی مستمری دریافت می کنند نمی توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در رابطه با واریز این مستمری ها تشریح کرد: مستمری ها به طور مستقیم از طریق سازمان بهزیستی کشور واریز می شود و پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش نیز به همین صورت است.

وی افزود: مددجویان علاوه بر خدمات مستمر خدمات غیرمستمر نیز دریافت خواهند کرد.این خدمات غیرمستمر به افراد نیازمند به اشتغال، وسایل کمک توانبخشی، کمک های موردی و شهریه های دانشجویی و دانش آموزی و خدمات فیزیوتراپی ، کاردرمانی و گفتار درمانی تعلق می گیرد که با دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد بتوانند برای خانواده خود سرپناهی تامین کنند.این خدمات غیرمستمر شامل تجهیزات توانبخشی،کمک هزینه های تحصیلی و معیشتی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار