مديركل امور اقتصادی و دارايی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس استان کرمانشاه جزء ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ امنیت اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 09 January 2022

امیرحمزه حیدریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه جزء ١٠ استان برتر کشور به لحاظ امنیت سرمایه گذاری است.

وی افزود: امنیت سرمایه گذاری یکی از شاخص های مهم جذب کارآفرینان است که خوشبختانه شرایط برای حضور سرمایه گذاران در استان کرمانشاه بسیار مناسب است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: کسب رتبه دهم کشور در زمینه امنیت سرمایه گذاری یک موفقیت بسیار بزرگ و یک نقطه عطف در مسیر توسعه استان و زمینه ورود سرمایه‌ و سرمایه گذاران به استان است.

وی تصریح کرد: دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس به صورت مستمر ریسک سرمایه گذاری را در کشور و استان‌های مختلف ارزیابی می‌کند و بر اساس آخرین گزارش این مرکز کرمانشاه دهمین استان امن کشور از نظر سرمایه گذاری است. این شاخص بر اساس ۳۸ مولفه شامل مولفه های آماری و مولفه های پیمایشی تعیین می‌شود. شاخص‌های آماری بر اساس آمارهایی مانند نرخ تورم، نرخ ارز، ضریب نفوذ بیمه و ... تعیین می شود و از سوی مراکز اعلام آمار رسمی کشور منتشر می شود و در مجموع دو مولفه آماری و پیمایشی کرمانشاه رتبه دهم بین استان‌های کشور را دارد.لازم به ذور است از نظر شاخص‌های پیمایشی و شاخص‌های آماری استان کرمانشاه وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار