رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه ساخت سینما پیروزی به تنهایی از حوزه هنری ساخته نیست، گفت: برای ساخت این پروژه یا دولت و یا سرمایه گذار بخش خصوصی باید ورود کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 08 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، افشین آزادی با اشاره به تخریب سینما پیروزی به علت فرسودگی و آسیب های فراوان در زلزله سال 96، گفت: با توجه به خطراتی که این سینمای فرسوده می توانست برای همسایگان داشته باشد، به دستور استاندار کرمانشاه این سینما تخریب شد.

وی افزود: از آن زمان پییگری های بسیاری برای ساخت این پردیس سینمایی در محل این سینما صورت گرفته که متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

آزادی گفت: طبق طرح تدوین شده پردیس سینمایی "پیروزی" قرار است در هشت طبقه احداث شود.

وی افزود: این برج فرهنگی و هنری هشت طبقه هشت سالن سینما، یک پلاتوی تئاتر و یک استودیوی موسیقی استاندارد خواهد داشت.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در طرح این برج فرهنگی محلی برای عرضه و فروش محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

آزادی تصریح کرد: این پردیس سینمایی قطعا بخش هایی مثل کافه و رستوران و ... را هم خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ساخت این پردیس هم اکنون آماده و تاکنون با چند سرمایه گذار نیز صحبت هایی صورت گرفته است. حتی در این زمینه با برخی سرمایه گذاران خارجی هم در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم هرطور که شده این پروژه را اجرایی کنیم.

به گفته رییس حوزه هنری استان کرمانشاه برای احداث پردیس سینمایی "پیروزی" با قیمت های کنونی حدود 40 تا 50 میلیاررد تومان اعتبار نیاز است.

آزادی با اشاره به قول مساعد مسئولین حوزه هنری کشور برای مشارکت در ساخت این پروژه گفت: حوزه هنری نیمی از هزینه های ساخت این پروژه را متقبل می شود.

این مسئول اظهار کرد: در صورتی که دولت یا سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه ورود کند، حوزه هنری هم حاضر است که در ساخت این پروژه مشارکت کند.

به گفته رییس حوزه هنری استان کرمانشاه در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف کمتر از دو سال احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: زمین اجرای این طرح حدود هزار متر است و ساخت این برج فرهنگی و هنری قطعا می تواند برای سرمایه گذاران بخش خصوصی منافع بسیاری همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار