مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: یکی از مزیت های طرح نسخه نویسی الکترونیک جلوگیری از تداخل دارویی است که در صورت تداخل داروها با یکدیگر سیستم اعلام خودکار کرده و سبب حفظ امنیت جان بیمه شدگان می شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 08 January 2022

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اداره بیمه سلامت استان کرمانشاه طرح نسخه نویسی الکترونیک را به طور ۱٠٠ درصد در استان اجرا کرده و توانسته رتبه برتر کشور را کسب کند.

وی افزود: از اول دی ماه بر اساس قانون هیچ نسخه غیرالکترونیکی را قبول نمی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته به طور میانگین سازمان بیمه سلامت ایران برای تهیه ملزومات دفترچه در استان کرمانشاه بالغ بر ۲ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان پرداخت کرده است که با اجرای این طرح این موضوع به طور کامل از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به این که در سال ۹۹ به طور نیمه الکترونیکی مشغول فعالیت بودیم اما همچنان در سال گذشته ٧٨٥هزار جلد دفترچه صادر کردیم که هر جلد از دفترچه ها ۲ هزار و ۶٠٠ تومان هزینه دارند که با اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک این هزینه ها کامل از بین رفت.

قادری بیان کرد: بابت صدور هر جلد دفترچه مبلغ ۳ هزار تومان از بیمه شده دریافت می شد که اکنون این هزینه مازاد دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ به بیش از ۹ میلیون و ۸٠٠ هزار نسخه کاغذی رسیدگی کردیم و اکنون این مورد نیز از بین رفته است.

وی در خصوص مزایای این طرح گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از ترددهای غیرضروری شده و همچنین هزینه گزاف بابت چاپ دفترچه کاغذی را دیگر نداریم.با اجرای این طرح از قاچاق دارو جلوگیری می شود، تداخل دارویی نداریم و اجازه تجویز داروی اشتباه داده نمی شود، به سوابق و پرونده پزشکی بیمار دسترسی داریم و می دانیم از قبل چه بیماری هایی داشته و اکنون می توانیم چه کارهایی برای شخص انجام دهیم.

وی افزود: اگر این برنامه به طور کامل اجرا شود بانک اطلاعات موئری از بیمه شده به دست می آوریم و در راستای پیاده سازی روش های نوین و دولت الکترونیک نیز موفق هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار