مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله آغاز می‌شود، در طول جنگ رشد می‌کند و پس از جنگ به بلوغ می‌رسد و براین اساس ادبیات دفاع مقدس در ایران در مرحله بلوغ قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 27 September 2015
مرتضی سرهنگی در آیین رونمایی از کتاب «فرنگیس» که شامگاه شنبه در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ذات جنگ‌های دفاعی مردم هستند و به این معنی که پیش از دخالت و ورود نیروهای نظامی نیروهای مردمی و عشایر وارد میدان می‌شوند.

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه کرمانشاه جزء پنج استان درگیر با جنگ بوده است، بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی حوزه دفاع مقدس برای درک حوادث جنگ در استان کرمانشاه و کشور ضروری است.

سرهنگی از اتمام تدوین خاطرات «نصرت بسیطی» خبرداد و گفت: کتاب خاطرات «نصرت بسیطی» دومین کتاب خاطرات زنان مبازر استان کرمانشاه است و گوینده خاطرات این کتاب از زنان شجاع گیلان‌غرب بوده که عدم حضور او، گذشت زمان و پراکندگی گویندگان سبب طولانی شدن زمان گردآوری کتاب شد.

وی با اشاره به اینکه هر سربازی که خاطرات جنگ را بیان نکند در واقع جنگ را نیمه کاره رها کرده است، بیان کرد: منابع مکتوب که همه افراد می‌توانند به آن‌ها رجوع کنند و سربازانی که هنوز زنده هستند دو منبع اصلی دسترسی به اطلاعات دفاع مقدس هستند.

سرهنگی با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت سربازان تا دو دهه دیگر در میان ما خواهند بود، خاطرنشان کرد: سربازان پیر می‌شوند اما ادبیات و خاطرات آن‌ها جوان باقی می‌ماند و دنیا برای دریافت انرژی از آن‌ها همواره آن‌ها را نگهبانی کرده و حفظ می‌کند.

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس قیمت تمام شده آن را نشان می‌دهد، گفت: اگر انسان قیمت تمام شده جنگ را درک کند به طور قطع همچون یک سرباز توجه کرده و به امور کشور رسیدگی می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار