شرکت‌های گاز، برق و پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با توجه به افزایش مصرف گاز در استان و احتمال قطعی گاز نیروگاه‌های برق، برای تامین سوخت جایگزین در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 09 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا، به گفته مسوولان شرکت گاز استان کرمانشاه، مصرف گاز مشترکان خانگی در استان با توجه به گازرسانی به شهرها و روستاها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است و در آبان ماه مصرف گاز با بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب رکود فصل زمستان گذشته را زد و در آذر این رکود باز افزایش یافت و به حدود ۱۷ میلیون متر مکعب رسید.

روند بی رویه مصرف گاز توسط مشترکان خانگی با توجه به اینکه هنوز فصل سرد زمستان شروع نشده، باعث نگرانی مسوولان شده بطوریکه شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد در صورت افت فشار گاز برای جلوگیری از قطعی گاز مشترکان خانگی باید ابتدا گاز صنایع، نیروگاه و واحدهای تولید قطع شود تا مردم با مشکل جدی روبرو نشود.

از طرفی دیگر از مهمترین و جدی ترین دغدغه های مسوولان استان کرمانشاه و کشور کاهش تولید برق در نیروگاه‌ها با توجه به قطع گاز سوخت اصلی آنهاست به همین دلیل در ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه برای مقابله با این مشکلات جلسه‌ای بر گزار شد.

ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های برق کرمانشاه وضعیت مطلوبی در کشور دارد
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور در جلسه ستاد بحران با اشاره به مشکلات عدیده نیروگاه های برق در سال ۹۹، ناشی از قطعی گاز گفت: امسال از قبل تدابیر لازم برای تامین سوخت جایگزین و دوم نیروگاه ها اتخاذ شده و ۹۵ درصد ذخایر نیروگاه‌های برق استان کرمانشاه از سوخت مایع نفت و کوره، گازئیل پُر است و امیدواریم هیچ مشکلی پیش نیایید.
علی اسدی اظهار داشت: سوخت ذخیره شده نیروگاه های برق برای ۳۴ روز کافی است و امیدواریم روند تامین سوخت مایع توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بصورت روزانه ادامه دار باشد.
او تاکید کرد: قطع گاز و برق برخی صنایع استان که سوخت جایگزین ندارند مشکلات فراوانی بوجود می‌آورد لذا خواستار پیگیری جدی صاحبان صنایع برای تجهیز دیزل های برق و ژنراتورهای برقی خود در فصل زمستان هستیم.
اسدی همچنین گفت: در فصل زمستان حدالمقدور برق مشترکان خانگی قطع نمی‌شود.

گاز رسانی به واحدهای مسکونی اولویت اول شرکت گاز است
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، اولویت این شرکت تامین گاز مشترکان خانگی است.
سیروس شهبازی اظهار داشت: دیروز ۱۷ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده، که ۶ میلیون متر مکعب در نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنایع و ۱۱ میلیون متر مکعب آن را مشترکان خانگی به مصرف رساندن که نسبت به پارسال رشد قابل توجهی در مصرف گاز داریم.
او افزود: استان کرمانشاه ۶۴۰ هزار مشترک گاز دارد.


۹۵ درصد سوخت مایع نیروگاه های برق کرمانشاه تامین شده است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز گفت: ظرفیت مخاذن نیروگاه های برق استان کرمانشاه ۹۵ درصد پر است در حالی میانگین ذخایر مخزنی نیروگاه های کشور ۶۰ درصد است.
«فریدون یاسمی» با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سوخت مایع نیروگاه با کامیون تامین می‌شود از نیروگاه های برق استان که در نزدیکی خطوط لوله انتقال قرار دارند خواست برای تامین سوخت مورد نیاز نسبت به کشیدن خط لوله اقدام کنند.
او همچنین از صاحبان صنایع بزرگ استان خواست برای حل قطعی گاز در فصل زمستان و اوج گیری مصرف مشترکان خانگی، برای تامین سوخت خود دستگاه های دیزلی مستقر کنند و شرکت پخش فرآورده برای تامین سوخت آنها مشکلی ندارد.
یاسمی همچنین در پاسخ به فرماندار اسلام آباد غرب که خواستار در اختیار قرار دادن نفت و گاز مایع به برخی واحدهای تولیدی و صنعتی که هنوز گازرسانی نشده و سهمیه سوخت آنها قطع شده است، گفت: آنها باید ابتدا در سایت صدف ثبت نام کنند، حتما استعلام شرکت گاز داشته باشند و گرنه این شرکت هیچ برنامه ای برای تامین نفت آنها ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار