مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه
مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پنج عضو هیات علمی این دانشگاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «کیانوش چقامیرزا» افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هر ساله در هفته پژوهش فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در حوزه­‌های مختلف موضوعی را اعلام می‌کند که خوشبختانه امسال نیز پنج عضو هیات علمی دانشگاه رازی موفق شده‌اند در این لیست قرار گیرند.

وی اظهار داشت: امسال دکتر مسعود رحیمی در حوزه موضوعی مهندسی؛ دکتر سید سیاوش مدائنی استاد بازنشسته دانشگاه در حوزه موضوعی شیمی؛ دکتر شاپور حیدرخانی در حوزه موضوعی ریاضیات؛ دکتر مجتبی شمسی­‌پور در حوزه موضوعی شیمی و دکتر سیروس زین­‌الدینی در حوزه موضوعی شیمی، در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

پنج استاد دانشگاه رازی در جمع پژوهشگران پراستناد برتر جهان قرار گرفتند

چقامیرزا اظهار داشت: مبنای انتخاب پژوهشـگران پراستناد یک درصد برتر جهان داده‌های موجود در پایگاه ESI: Essential Science Indicator است که یکی از محصولات مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است.

وی گفت: این پایگاه براساس حد آستانه استنادی تعیین شده در هر رشته موضوعی، پس از محاسبه تعداد استناد‌های محققین، پژوهشگرانی که یک درصد برتر استناد‌ها در هرحوزه موضوعی را کسب کرده باشند تحت عنوان پژوهشگران یک درصد برتر در هر حوزه موضوعی معرفی می‌کند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام داده‌­های موجود در پایگاه ESI را براساس شاخص‌­های استنادی و علم‌سنجی، مورد ارزیابی و پایش قرار داده و لیست نهایی را در هفته پژوهش و فناوری هر سال به دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ارسال می‌کند.

وی یادآور شد: چهار شاخص علم‌­سنجی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر مبنای آن‌ها لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، عبارتند از، نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده. تعداد متوسط خود استنادی به ازای هر مقاله، متوسط درصد خود استنادی پژوهشگر­ و نسبت تعداد کل استنادات (بدون خود استنادی) به مقالات استناد کننده (بدون خود استنادی).

چقامیرزا در پایان افزود: اگر پژوهشگری علاوه بر حضور در پایگاه ESI در حداقل سه شاخص از چهار شاخص فوق، امتیاز لازم را کسب کرده و در مقدار نرمال قرار گیرد و همچنین مقاله سلب اعتبار شده یا بازپس‌گیری شده نداشته باشد؛ در رده پژوهشگران پراستناد یک در صد برتر جهان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار