معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تیم‌های سیار به صورت هدفمند در محله‌های حاشیه شهر‌های استان مستقر می‌شوند و در مواردی که افراد از تزریق واکسن کرونا ممانعت کنند، مداخله پزشکان بسیار موثر خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «ابراهیم شکیبا» در جلسه متولیان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان هرسین افزود: از کارکنان بهداشت و درمان که طی ۲ سال اپیدمی بیماری کرونا، تمام وقت برای مهار و تزریق واکسن کرونا پای کار بودند، تقدیر می‌کنم.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط موجود و برای مهار بیماری کرونا، مراقبین سلامت و بهورزان باید پیگیر افرادی که واکسن نزده اند، باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فراخوان تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا در شهرستان هرسین باید به صورت مستمر و جدی انجام شود که افراد هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی مراجعه کنند یا مراقبین سلامت و بهورزان به درب منازل افراد مراجعه کرده و واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی اظهار داشت: نباید در هیچ کدام از مراکز تجمیعی واکسیناسیون معطلی برای فردی پیش بیاید و باید در همان چند دقیقه نخست تزریق انجام شود.

شکیبا افزود: با عزم جدی که در روحیه کارکنان بهداشتی وجود دارد و تلاش بی وقفه آنها، در یک هفته آینده به پوشش ۹۰ درصدی واکسیناسیون عمومی خواهیم رسید و این مهم دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه و تلاش همکاران بهداشتی حفظ سلامت مردم و تشویق جامعه به دریافت واکسن کرونا است، گفت: تمام تلاش ما در راستای تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در واکسیناسیون، مدیریت کرونا و حفظ جان و سلامت آن‌ها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از همه مردم خواست برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تاکنون حدود ۸۷ درصد از جامعه هدف استان دُز اول و ۶۸ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

۴۱ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی هم اکنون در استان فعال است که علاوه بر مراکز فوق، ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان به چرخه تزریق واکسن کووید ۱۹ اضافه شده است.

هم‌اکنون ۱۸۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال هشت نفر آن‌ها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۰۳ نفر رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار