مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت :
مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت با اشاره به بسته شدن پرونده کشت قراردادی کلزا، گفت: بالغ بر ۱۵ هزار هکتار از اراضی زراعی پنج استان کشور زیر کشت قراردادی کلزا رفته است.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مهندس ابوالحسن خلیلی  با اشاره به کشت قراردادی کلزا با کشاورزان پنج استان کشور از سوی کشت و صنعت ماهیدشت، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی پنج استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام و مازندران زیر کشت قراردادی کلزا با کشت و صنعت ماهیدشت رفته است.

خلیلی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت قراردادی کلزا به استان ایلام اختصاص یافته، گفت: ۶۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان ایلام زیر کشت قراردادی کلزا رفته است.

مدیر عامل کشت و صنعت ماهیدشت ادامه داد: امسال همچنین ۴۶۰۰ هکتار در استان خوزستان، ۲۴۵۰ هکتار در استان کرمانشاه، ۹۲۵ هکتار در استان کردستان و ۵۲۲ هکتار در استان مازندران به کشت قراردادی کلزا اختصاص پیدا کرده است.

خلیلی اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی با ۱۸۰۰ نفر از کلزاکاران در این پنج استان برای کشت قراردادی کلزا قرارداد منعقد شده است.

خلیلی تحویل نهاده‌ها شامل کود‌های پایه و سرک، تضمین خرید محصول زارعین با حداقل نرخ خرید تضمینی ابلاغی دولت و بازدید چندمرحله‌ای از اراضی زارعین در فصل کاشت تا برداشت را از جمله اقدامات شرکت در قرارداد با زارعین عنوان کرد و افزود: تاکنون تمامی سطوح زیر کشت قراردادی کلزا در یک مرحله مورد بازدید کارشناسان زراعی کشت و صنعت ماهیدشت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود از سطوح قراردادی کلزای این شرکت در سال جاری بیش از ۳۷ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود که نیاز به بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان نقدینگی جهت پرداخت به کشاورزان دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت با بیان اینکه از سال گذشته کشت قراردادی دانه‌های روغنی توسط کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه انجام گرفت، اضافه کرد: سال زراعی گذشته با کلزاکاران چهار استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان و ایلام برای کشت قراردادی کلزا قرارداد بسته شد و ۱۴ هزار هکتار از مزارع این چهار استان زیر کشت قراردادی کلزا رفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار