رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه صنایع از ابتدای امسال ۸۰ روز با قطع برق مواجه بودند، گفت: نگرانیم این قطع برق در زمستان ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 08 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، جهانبخش با بیان اینکه تابستان امسال صنایع کرمانشاه مانند سراسر کشور با قطع گسترده برق مواجه بودند، افزود: از ابتدای امسال ۸۰ روز برق نداشتیم و عملا امکان تولید وجود نداشت.

وی قطع برق را لطمه‌ای بسیار بزرگ برای صنایع دانست و عنوان کرد: وقتی واحد تولیدی نتواند به دلیل قطع برق کار کند، امکان عمل به تعهدات خود را نخواهد داشت و بازار‌های داخلی و خارجی را از دست می‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بالا رفتن هزینه تمام شده تولید، آسیب به دستگاه‌ها و ماشین آلات و ... را نیز از دیگر پیامد‌های متعدد قطع برق دانست.

وی افزود: کارخانه‌ای که کار نکند امکان پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را هم نخواهد داشت.

شکری با بیان اینکه این قطعی برق فقط محدود به تابستان نیست، تاکید کرد: در فصل زمستان هم به دلیل محدودیت سوخت نیروگاه‌ها نگرانی از خاموشی وجود دارد.

وی یادآور شد: اکنون صنایع فعالیت خود را با نگرانی از احتمال قطعی برق در روز‌های زمستان پیش می‌برند و با این روند چند ماه از سال باید فعالیت تولیدی خود را عملا تعطیل کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه در فصل زمستان در کنار نگرانی قطع برق محدودیت سوخت مورد نیاز صنایع بزرگ را هم داریم، اظهار کرد: با سرد شدن هوا صنایع فولاد، سیمان و ... دیگر امکان استفاده از گاز را ندارند و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

شکری از هزینه تمام شده زیاد سوخت جایگزین و کمبودی که گا‌ها در تامین این سوخت وجود دارد یاد کرد و افزود: به علاوه مازوت به برخی از تجهیزات و دستگاه‌ها آسیب می‌رساند که امکان تهیه و جایگزینی آن‌ها با این نرخ بالای ارز دیگر میسر نیست.

وی از مسئولین خواست فکری به حال تامین این زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز صنایع داشته باشند و ادامه داد: تنها راه جذب سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها برای تامین برق کافی و همچنین افزایش تامین گاز است، زیرا در کشور ما کمبودی از نظر ذخایر گاز وجود ندارد و فقط باید بهره‌برداری را افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار