مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از کمرنگ شدن نقش تشکل‌های دانشجویی پس از شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 07 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، یزدان فرهمند به تاثیرات شیوع بیماری کرونا در منفعل شدن بسیاری از تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: اینکه شیوع این بیماری تاثیر زیادی روی فعالیت تشکل‌های دانشجویی گذاشته موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: طی دهه‌های گذشته فعالیت تشکل‌های دانشجویی در کشور ما به شکل حضوری بوده و به یکباره پدیده‌ای به نام کرونا این فعالیت‌ها را با چالش مواجه کرد.

مسئول تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ادامه داد: در این شرایط نیاز است که چندسالی بگذرد تا به یک مدل جامع و جدید برای فعالیت‌های غیرحضوری تشکل‌ها دست پیدا کنیم، هرچند که طی دو سال اخیر برخی تشکل‌ها برای رسیدن به این مدل آزمون و خطا داشته اند و برخی جا‌ها نتیجه گرفته و برخی اوقات نه، اما جمعا هنوز به این مدل دست پیدا نکرده اند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر سیستمی که تاکنون تشکل‌ها داشته اند روی ریل مناسبی نبوده، چراکه دانشجویان برای ورود به هسته مرکزی این تشکل‌ها باید چندسالی صبر کنند و در نهایت زمانی که می‌خواهند وارد این هسته شوند، فارغ التحصیل می‌شوند و این موضوع هم باعث شده تا دیگر چندان رغبتی برای ورود به تشکل‌ها نداشته باشند.

فرهمند با بیان اینکه دانشجویان امروز چندان دغدغه‌مند نیستند و اشتیاق سابق را ندارند، گفت: یکی از عوامل دلزدگی و خستگی کنونی دانشجویان می‌تواند معلول عدم همراهی مسئولین دانشگاه‌ها با تشکل‌ها به عنوان نمایندگان آن‌ها است.

وی ادامه داد: از طرفی در دوسال اخیر که شیوع کرونا و غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها را شاهد بوده ایم، برخی از دانشجویان در کنار تحصیلات غیرحضوری به دلیل مشکلات اقتصادی موجود جذب بازار کار شده اند و دیگر فرصتی برای پرداختن به فعالیت‌های دانشجویی ندارند، بگونه‌ای که حتی در کلاس‌هایی که به شکل رایگان برای آن‌ها برگزار می‌کنیم هم شرکت نمی‌کنند.

مسئول تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه یادآور شد: به نظر می‌رسد درصورتی که فعالیت دانشگاه‌ها دوباره به شکل حضوری باشد، مجددا رونق تشکل‌های دانشجویی را خواهیم داشت، چراکه دانشجویان می‌دانند در این تشکل‌ها می‌توانند رشد کنند و قدرت داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: علیرغم همه مشکلات، تشکل بسیج دانشجویی تلاش کرده در راستای رسالت واقعی خود خدمات اجتماعی و خدمت رسانی به محرومین را کماکان ادامه دهد و این دغدغه را در بین دانشجویان جهادگر حفظ کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار