سرپرست دانشگاه رازی گفت: شادی و نشاط لازمه زندگی دانشجویان است و همواره باید افق نگاه دانشجو به قله های کمال باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 07 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با همکاری کانون‌های فرهنگی دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، در سالن اجتماعات شهید دکتر علیمحمدی برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه، در این مراسم با تبریک فرارسیدن روز دانشجو و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان در سخنانی، دانشجویان را سرمایه‌های کشور دانست و اظهار کرد: آموزه‌های قرآن کریم نجات‌بخش انسان‌است و باید از این موهبت هدایتگر مسیر الهی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به حادثه خونین ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت تعدادی از دانشجویان مسلمان گفت: این روز نماد مبارزه با استعمار و استکبار جهانی است و از سال ۱۳۵۷ تاکنون هرساله این روز را گرامی می‌داریم.

دکتر احمدی خطاب به دانشجویان بیان کرد: روز دانشجو فارغ از گرایشات سیاسی متعلق به شما دانشجویان است و باید با بصیرت سیاسی، همواره روحیه «مطالبه‌گری» در وجود شما باشد به این معنا که به حقوق خود آشنا باشید.

وی شادی و نشاط را لازمه زندگی دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان عزیزم، شما باید آرمان‌گرا باشید و آن را سرلوحه خود قرار دهید و مصلحت‌گرایی باعث نشود که آرمان‌گرا نباشید. دانشجو همواره باید افق نگاهش به قله‌های کمال باشد و برای تعالی و ترقی کشورش تلاش کند.

سرپرست دانشگاه گفت: وقتی میخواهیم پاسدار شهیدان دانشجوی روز ۱۶ آذر باشیم و عظمت، شان، رافت و علو آن‌ها را تکریم کنیم باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا و ظلم‌ستیز، حق‌طلب و حقگو باشیم و امید است که شما این نگاه را خواهید داشت.

اجرای سرود ملی، تلاوت قرآن کریم، پخش کلیپ، اجرای استندآپ، سخنرانی دکتر شاهین فرهنگ روانشناس، اجرای برنامه گروه هنری، مسابقه فرهنگی از برنامه‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار