مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد نسخه نویسی‌ها در استان کرمانشاه به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 07 December 2021

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۵٠ هزار نفر از جمعیت استان را در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای از جمله کارکنان دولت، روستاییان، عشایر و سایر اقشار که شامل خانواده شهدا، طلاب، روحانیون، بیمه سلامت همگانی و ایرانیان می‌باشد، تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: اخیرا مددجویان شهری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) نیز تحت عنوان سایر اقشار نظام ارجاعی ۱ به بیمه سلامت واگذار شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در سراسر استان کرمانشاه ۳۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد که در سطح شهر کرمانشاه شامل ۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد است که به بیمه شدگان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با یک هزار و ۴۴ مرکز درمانی طرف قرارداد است که به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌کنند.

قادری بیان کرد: طبق قانون ششم توسعه، دولت باید نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کند و مجلس یازدهم با تاکید بر این موضوع، آن را در بودجه سال ۱۴٠٠ به تصویب رسانده بنابراین اگر نسخه نویسی الکترونیک اجرا نشود، نوعی تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس تکالیف قانونی و در راستای تکالیف قانون ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری موظف است، برنامه نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کند و خوشبختانه در استان کرمانشاه تا کنون با ۹۹ درصد شاخص کشوری در رتبه دوم قرار گرفتیم.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: طبق آخرین آمار در حال حاضر بیش از ۷۴ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند و قرار است از ابتدای دی ماه هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نشود که این برنامه ریزی مزایای بسیاری دارد و خدمات از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به افزایش عملکرد پزشکان در این روش از نسخه نویسی، یادآور شد: همچنین روش نسخه نویسی الکترونیک باعث می‌شود، سازمان بیمه سلامت مدیریت صحیح تری داشته، از تقاضا‌های القایی جلوگیری شده و بهبود کیفیت و کارایی، همچنین تسهیل گری در فرایند‌ها را به دنبال خواهد داشت.

قادری تاکید کرد: افرادی که نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند از رسیدگی‌های معمول بی نیاز بوده و فرایند کارشان به صورت سیستمی انجام می‌شود، پرداخت مطالبات این افراد آنلاین است و به محض ارائه و وصول اسناد افراد به اداره بیمه سلامت استان کرمانشاه، مطالباتشان انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار