یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اول فعالیتش تامین مستقیم و بدون واسطه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است اقدامی که با راه‌اندازی سامانه «بازرگام» در هشت استان کشور وارد مرحله اجرایی شده و به تدریج در سایر استان‌ها نیز عملیاتی می‌شود تا از این طریق قیمت‌ها کنترل گردد.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 05 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دولت مهار تورم و گرانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دارد و با برنامه ریزی و ایجاد ساز و کار‌های مناسب توانست طرحی عملیاتی را به منظور تحقق این اقدام اجرا کند طرحی که بازتاب آن در جامعه نیز مثبت بوده و با حذف واسطه‌ها و دلالان، کالا‌ها را با قیمت ارزانتر و واقعی در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می‌دهد.

سامانه اینترنتی «بازرگام» برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و اکنون در هشت شهر شیراز، رشت، مشهد، تهران، کرمان، یزد، اصفهان و کرج راه اندازی شده و در سایر استان‌ها نیز به تدریج در روز‌های آینده آغاز به کار می‌کند.

سامانه بازرگام (بازار آنلاین میوه و کالای سوپرمارکتی) از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد، فعالیتی در حوزه توزیع آنلاین میوه در سراسر کشور که از شهر تهران کار خود را آغاز کرد.

در ماه‌های گذشته مردم از افزایش روزانه قیمت کالا‌ها به خصوص اقلام اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ، روغن، قند و شکر در بازار گلایه و انتقاد داشتند و دولت به موقع به این موضوع ورود پیدا کرد و در عرض ۱۰۰ روز بستر‌های لازم برای مهار گرانی را فراهم کرد.

دولت در این طرح به درستی تشخیص داد که بخشی زیادی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به دلیل وجود واسطه‌های متعدد از زمان تولید کالا تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی است که با حذف این واسطه‌ها می‌توان بخشی از گرانی را مهار و قیمت‌ها را تثبیت کرد.

این طرح دولت اکنون به خوبی جواب داده و قیمت برخی از اقلام اساسی در بازار تثبیت شده و با نرخ منطقی به دست مردم می‌رسد و ادامه این روند می‌تواند آرامش را به بازار برگرداند و موجب رضایت عمومی شود.

دولت سیزدهم در کنار مهار قیمت‌ها و گرانی و حذف واسطه‌ها به تقویت و توسعه خرید الکترونیکی نیز کمک کرده و از سوی دیگر، تحویل اجناس درب منازل منجر به کاهش ترافیک و رفت و آمد در این روز‌های کرونایی می‌شود.

این اقدام دولت بخشی از دغدغه‌های خانوار‌های ایرانی در تامین مایحتاج اساسی آن‌ها را برطرف کرده، اما همچنان نظارت بر نحوه اجرای این طرح و جلوگیری از شکل گیری رانت و فساد در آن نیز ضروری است.

دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اول فعالیتش به برخی از وعده‌هایی که جزو مطالبات و دغدغه‌های اصلی مردم بود، عمل کرده است رویکرد دولت در عملیاتی کردن وعده هایش مردم را به بهبود وضعیت اقتصادی، مهار گرانی و تورم مردم را امیدوار کرده است.

از سوی دیگر دولت سیزدهم به خوبی گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات و دغدغه‌های به حق مردم دارد و برای تحقق این مطالبات تمام قد ایستاده و درصدد رفع مشکلات است.

همراهی و مشارکت مردم با طرح‌های دولت در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی می‌تواند به سرعت تحقق اهداف و برنامه‌های دولت کمک کند.

در این ۱۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم شواهد حاکیست که رویکرد دولت در بخش اقتصادی درست و در راستای رفع مشکلات موجود از جمله کاهش و مهار تورم و گرانی است و ادامه این روند با همراهی و مشارکت مردم می‌تواند اهداف دولت مردمی را در این بخش محقق سازد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار