مدیر کل فنی و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه:
مدیر کل فنی و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش ملی مسکن در تلاشیم نیروی انسانی مورد نیاز در این طرح از نیرو‌های آموزش دیده صاحب مهارت و بومی استان باشند.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 04 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، یاور محمدی گفت: به همین منظور تفاهم نامه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد کارگران ساختمانی کرمانشاه مهارت‌های آموزشی فرا می‌گیرندمسکن انقلاب اسلامی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام کاردانی و انجمن استادکاران مهارتی استان کرمانشاه منعقد کرده ایم تا نیرو‌های مورد نیاز آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی افزود: در طرح آموزش شاغلین حوزه صنعت ساختمان مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کسب مهارت در قالب آموزش کارگاهی دولتی و غیردولتی و تعیین صلاحیت مهارتی کارگران ساختمانی انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در پایان دوره نیرو‌های آموزش دیده صاحب مهارت و بومی استان در طرح جهش ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: از مهمترین اهداف این تفاهم نامه اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای، کاهش حوادث ناشی از کار و رعایت الزامات بهداشتی و آگاهی بیشتر کارگران صنعت ساختمان، استفاده از پتانسیل و امکانات علمی و اجرائی طرفین برای افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی و همچنین الزام بکارگیری کارگران دارای مهارت در پروژه‌های ساختمانی است.

محمدی با اشاره به تشکیل کارگروه عمرانی با محوریت تدوین و بازنگری استاندارد‌های آموزشی مربوطه و بررسی و تدوین منابع آموزشی و کمک آموزشی افزود: دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد برگزار می‌شود و در پایان به شرکت کنندگان در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون، گواهینامه مهارت مطابق با قوانین و مقررات سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

وی یاداور شد: در اجرای این طرح آموزشی، مسکن و شهرسازی پروژه‌های ساختمانی موجود در استان را با نام کارآموزی در محیط واقعی کار و طبق ضوابط تعریف شده در اختیار طرفین تفاهم نامه خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار