فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: واکسن‌های موجود از افراد در مقابل اُمیکرون که سویه جدید آشکار شده بیماری کرونا است، حفاظت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 04 December 2021

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ورود ویروس اُمیکرون به تمام کشور‌های جهان از جمله ایران اجتناب ناپذیر است، طبق آمار ارائه شده از روز گذشته تا کنون موارد ابتلا به اُمیکرون در ۳۰ کشور جهان اعلام شده است.

وی افزود: ابتلا به ویروس اُمیکرون منوط به قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به این ویروس نیست، بلکه در میان یک مورد گزارش شده، شخصی که هیچگونه تماسی با افراد مبتلا به این ویروس نداشت، دیده شده است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به عدم وجود اطلاعات کافی در رابطه با اُمیکرون تصریح کرد: برخلاف تصور عموم ابتلا کودکان به این نوع ویروس بیشتر از سایر سویه‌ها بوده، اما خوشبختانه به صورت خفیف آشکار شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی در رابطه با این ویروس بیان کرد: برای مقابله با ویروس اُمیکرون نیاز به ساخت واکسن جدید نیست و واکسن‌های موجود افراد را در مقابل این سویه محافظت می‌کنند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاکید بزرگان طب جهان بر انجام واکسیناسیون، تصریح کرد: تا کنون موارد بیشتری از ابتلا به اُمیکرون در کشور‌هایی که از پوشش واکسیناسیون کمتری برخوردار هستند، مشاهده شده است.

وی در رابطه با تفاوت اُمیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا گفت: علائم بالینی این سویه با موارد قبلی هم‌پوشانی دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: این علائم بالینی بیشتر در کودکان کم سن و سال و به صورت خفیف مشاهده شده است.

مردانی در پایان در خصوص بیماری زونا، خاطر نشان کرد: زونا همان آبله مرغان بزرگسالان است که به صورت عفونت مخفی در بدن پنهان شده و در افرادی که از نقص ایمنی رنج می‌برند یا متحمل فشار‌های روحی زیاد می‌شوند، ممکن است آشکار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار