مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امروزه بیمه یکی از ضروری‌ترین خدماتی است که به افراد ارائه شده و تضمین کننده آینده آن‌ها است.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 03 December 2021

بیمه یکی از ضروری‌ترین خدمات جامعه استایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امروزه بیمه یکی از ضروری‌ترین خدماتی است که افراد دریافت می‌کنند، چرا که تضمین آینده آن‌ها را رقم می‌زند.

وی افزود: خوشبختانه در صنعت بیمه افراد زیادی مشغول به کار بوده و خدمات بیمه‌ای بسیاری ارائه می‌شود، به عنوان مثال بیمه‌های تجاری شامل: بیمه‌های خودرویی، منزل، آتش سوزی و همچنین بیمه‌های عمر، تکمیلی و برخی بیمه‌ها در حوزه‌های اجتماعی مانند تامین اجتماعی، صندوق‌های کشوری، لشکری و بانک‌ها که نشان دهنده دید درست جامعه برای نیاز به بیمه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: حوزه تامین اجتماعی بخشی از این بیمه‌ها و بزرگترین صندوق در حوزه‌های اجتماعی است، از نظر گستردگی خدمات و جامعه تحت پوششی که در اختیار دارد نیز جز بزرگترین بیمه‌های کشور است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه‌های سازمان تامین اجتماعی به منظور تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف بزرگتر، گفت: اصل وجود تامین اجتماعی بابت بیمه کارگران بوده تا بتوانند از خدمات تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی، حوادث و موارد دیگر بهره‌مند شوند، اما به مرور زمان خدمات سازمان تامین اجتماعی گسترش پیدا کرد و تعهدات بیشتری مانند کمک هزینه ازدواج و بیمه بیکاری به آن اضافه شد که منجر به توسعه سازمان تامین اجتماعی گردید.

بیوس خاطر نشان کرد: با گسترش خدمات سازمان تامین اجتماعی، جامعه تحت پوشش نیز توسعه پیدا کرد و علاوه بر کارگران، سایر مشاغلی که تحت نظام خاصی نبودند، از جمله اصناف به حوزه تامین اجتماعی اضافه شدند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به علت گسترش چتر حمایتی خود، طی ۲ سال اخیر افراد جدید تری را تحت پوشش قرار داده که از آن جمله می‌توان به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد، در این نوع از بیمه، هر زنی که تحت پوشش بیمه قرار ندارد، از جمله دختران مجرد و بانوان خانه دار امکان ثبت نام و استفاده از این خدمات را می‌یابند و با پرداخت مبالغی به صورت ماهانه از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ارزان قیمت بودن این نوع بیمه ها، یادآور شد: بانوان در این نوع بیمه ماهانه با پرداخت حدود۳۴٠ تا ۴۷٠ هزار تومان، از خدمات بهره مند می‌شوند.

بیوس تاکید کرد: این بیمه در ۳ نرخ متفاوت ۱۲ درصد که مشمول بازنشستگی، ۱۴ درصد مشمول بازنشستگی و فوت، ۱۸ درصد که مشمول بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است، ارائه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار