معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خطر کرونا بیخ گوش افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 02 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا در نشست با متولیان حوزه سلامت شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب با بیان اینکه واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری‌ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد، اظهار کرد: از همه مردم درخواست می‌کنم برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در واکسیناسیون است، افزود: دغدغه و تلاش همکاران بهداشتی، حفظ سلامت مردم و تشویق جامعه به دریافت واکسن کرونا است.

شکیبا ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی توسط افراد ضد واکسن، شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است.

وی افزود: هدف ما صیانت از سلامت مردم و تشویق آن‌ها به انجام واکسیناسیون است، در همین راستا باید تیم‌های سیار به صورت هدفمند و هوشیارانه در محله‌های حاشیه شهر‌ها مستقر شوند تا افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند به این تیم‌ها مراجعه نمایند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: دانش آموزان، اصناف، مادران باردار، کارمندان، روستاییان، کارگران و افرادی که در اماکن شلوغ مانند پاساژ‌ها کار می‌کنند از جمله گروه‌هایی هستند که باید سریعا" برای تزریق واکسن اقدام کنند.

به گفته شکیبا، دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، کارکنان و اصنافی که تا کنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، برای حضور در محل کار و تحصیل موظف به انجام دو بار تست PCR منفی در هفته با پرداخت هزینه شخصی هستند.

شکیبا گفت: واکسیناسیون گروه هدف در جمعیت روستایی تحت پوشش بهورزان، باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی در ادامه با تقدیر از کارکنان بهداشت و درمان که در دوران اپیدمی کرونا تمام وقت برای مهار این بیماری و تزریق واکسن پای کار بوده اند، گفت: خدمتگزاری به مردم استان از افتخارات ما است، اما انجام واکسیناسیون کرونا مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را می‌طلبد.

شکیبا در پایان گفت: امیدواریم هفته آینده آمار واکسیناسیون استان و شهرستان اسلام آبادغرب با تدابیری که در پیش گرفته ایم پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار