معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق در گفتگو با تابناک:
معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان کرمانشاه گفت: ۴۵ درصد شبکه توزیع برق استان کرمانشاه به کابل خودنگهدار متصل است که این رقم تا پایان سال جاری به ۵٠ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 02 December 2021

تیمور اکبری احمدآبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: جهت بهینه‌سازی شبکه‌ها و پست‌های توزیع برق، به تناسب اعتبارات و نقدینگی، هر ساله بخشی از شبکه‌ها اصلاح و بهینه خواهند شد که با توجه به طول شبکه‌ها و تعداد زیاد پست‌های توزیع و پراکندگی شبکه‌ها در سطح شهر و روستا به زمان و نقدینگی بالایی نیاز داریم.

وی افزود: در خصوص جایگزینی کابل خودنگه‌دار با شبکه سیمی، هم اکنون حدود ۴۵ درصد شبکه توزیع برق استان کرمانشاه به کابل خودنگهدار تبدیل شده و در حال حاضر حدود ۲۵۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که تا پایان سال مجموع کابل خودنگه‌دار به ۵۰ درصد می‌رسد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌های جوانرود، هرسین، پاوه و سرپل ذهاب به میزان بسیار بالایی کابل خود نگه‌دار نصب گردیده و کابل سیمی به ندرت مشاهده می‌گردد.

وی اضافه کرد: تلفات انرژی را باید از دو جنبه فنی و غیرفنی بررسی کرد، مشکلات فنی به مشکلات موجود در شبکه‌ها و پست‌ها و اتصالات سست بر‌می گردد که متناسب با اعتبارات تخصیص یافته و نقدینگی اقدامات مناسب صورت می‌پذیرد. همچنین در خصوص تلفات غیرفنی که عمده تلفات انرژی را شامل می‌شود می‌توان به استفاده غیر مجاز از شبکه برق، اشاره نمود.

اکبری یادآور شد: طول خطوط فشار ضعیف در سطح استان برابر با ۷ هزار و ۱۴۵ کیلومتر می‌باشد، که با توجه به تعداد حدود ۸۰۵ هزار مشترک در سطح استان می‌توان گفت، طول خطوط فشار ضعیف به ازای هر مشترک ۸/۹ متر و طول خطوط فشار متوسط در سطح استان برابر با ۱۲ هزار و ۲۸ کیلومتر می‌باشد.

معاونت فروش و خدمات توزیع برق استان کرمانشاه گفت: تعداد پست‌های توزیع در سطح استان حدود ۱۸ هزار و ۵۶۷ دستگاه با ظرفیت تقریبا ۲۲۱۰ مگاولت آمپر می‌باشد.

اکبری تاکید کرد: ظرفیت پست‌های توزیع برق به ازای هر مشترک حدود ۲/۷۴ کیلو ولت آمپر برآورد می‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار