مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی به میزان ۱۵ هکتار در شرکت تعاونی تولید ازگله واقع در سامانه گرمسیری و رودخانه‌های غرب استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 02 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «ایرج صفایی» افزود: برای نخستین بار ۱۵ هکتار از زمین‌های بهره برداران شرکت تعاونی تولید ازگله زیر کشت گیاه دارویی سیاه دانه رفته است.

وی اظهار داشت: شرکت تعاونی تولید ازگله در مسیر سامانه گرمسیری قرار گرفته و مساحتی بیش از هزار و ۵۹ هکتار از زمین‌های منطقه تحت پوشش این شرکت تعاونی است که هم اکنون حدود ۸۰۰ هکتار آن آماده بهره برداری می‌باشد که شبکه آبرسانی این شرکت توسط سیستم مانیتورینگ مدیریت می‌شود.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۶۰ بهره بردار در حوزه این شرکت تعاونی تولید روستایی فعالیت دارند.

این مقام مسوول در حوزه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به اهمیت کشت گیاهان دارویی اشاره داشت و خواستار ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های مربوطه به این حوزه جهت همکاری با شبکه تعاونی‌های روستایی استان شد.

بخش مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است. این شهرستان حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود ۲۸۰ تشکل و اتحادیه با ۲۰۰ هزار نفر عضو در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی، دامداری، زنان روستایی، تعاونی‌های تولید، سهامی زراعی، نظام‌های صنفی و خبرگان بخش کشاورزی زیرپوشش سازمان تعاون روستایی کرمانشاه است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار