مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: شاخص استان کرمانشاه در تجویز نسخه‌های الکترونیک ٩٨/۵ است که از این لحاظ در رتبه ۴ کشوری قرار داریم.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 30 November 2021

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک جز استان‌های پیشرو است.

وی افزود: در استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹ درصد نسخه‌های پزشکانِ طرف قرارداد به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در خصوص نسخه‌هایی که به صورت الکترونیک تجویز می‌شوند، شاخص استان ۹۸/۵ است که از این لحاظ در رتبه ۴ کشوری قرار داریم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش دولتی و دانشگاهی شاخص استان با ۹۸/۵ (رتبه ۴ کشوری) و در بخش دولتی غیر دانشگاهی شاخص، رتبه ۹۸/۴ است و همچنان دارای رتبه ۴ کشوری هستیم.

قادری بیان کرد: برنامه نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمانشاه به صورت کامل مستقر و اجرا شده است و بیمه شده نیازی به دفترچه کاغذی ندارد و در هیچ کدام از صندوق‌های بیمه سلامت دفترچه کاغذی صادر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بیمه شده برای مراجعه به پزشک و ویزیت، کارت و شماره ملی خود را ارائه داده و یک صفحه برای وی باز می‌شود که شامل مشخصات فردی، سوابق پزشکی، سوابق بیمه ای، نوع صندوق و سایر اطلاعات شخصی فرد است.

قادری ادامه داد: به این ترتیب پزشک دارو‌های شخص را تجویز و کد رهگیری را به بیمار می‌دهد، بیمه شده با کد رهگیری به داروخانه مراجعه و خدمات لازم را دریافت می‌کند، در صورت نبود تمام دارو‌ها می‌تواند سایر دارو‌ها را از داروخانه دیگری دریافت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار