مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: در ٩ ماهه نخست سال جاری ١٨ هزار پرونده تخلف بررسی و مختومه شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 29 November 2021

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ٩ ماه گذشته به ١٨ هزار پرونده رسیدگی شده که بیش از ١۵ هزار پرونده در رابطه با کالا و خدمات بوده و ١٠٠ درصد آن‌ها مختومه شده است.

وی با بیان اینکه فراوانی تخلفات در بخش کالا و خدمات مربوط به کم فروشی، گران فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است، افزود: در بحث قاچاق، ٢ هزار و شصت پرونده را رسیدگی کردیم که برای این پرونده‌ها بیش از ٩٨٨ میلیارد ریال جریمه صادر شده و ٩٨ درصد پرونده‌ها مختومه اعلام شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: ٢ درصد باقیمانده، به دلیل تاخیر در استعلام از ادارات و اسناد و مدارک است، در بحث بهداشت، دارو، درمان و غذا (دانشگاه علوم پزشکی) نیز حدود ٨٣۵ پرونده تشکیل شده که ٩٨ درصد از آن‌ها مختومه شد و جریمه‌ای بالغ بر ٢ میلیارد (تومان) برای آن‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های سیار مشترک با دستگاه‌های نظارتی در بخش کالا و خدمات از جمله اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان صمت، خاطر نشان کرد: گشت‌ها به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعال هستند.

شاهی در ادامه یادآور شد: در بحث قاچاق، دستگاه‌های نظارتی مانند پلیس امنیت اقتصادی و نیروی انتظامی فعال هستند و دستگاه‌هایی مثل گمرکات و مرزبانی پرونده‌های قاچاق را برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش دارو، درمان و غذا همچنین مساله بهداشت، در واحد‌های صنفی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها ٣۵ پرونده تشکیل شده، تصریح کرد: تمامی این پرونده‌ها مختومه شدند.

شاهی اولویت اول تعزیرات حکومتی را گشت‌های مرتبط با کالا‌های اساسی و نیاز مردم اعلام کرد و گفت: از ابتدای آذر ماه گشت‌های ویژه نظارت و کنترل بر بازار، بنکداران و فروشگاه‌های بزرگ که تامین کننده نیاز‌های اساسی مردم هستند، در اولویت قرار گرفتند.

شاهی در پایان به پرونده‌های شاکی و متشاکی اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: درخواست افرادی که به تعزیرات مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته و در زمان صدور رأی، علاوه بر حق شاکی، چنانچه مستندات پرونده تکمیل و نظر کارشناسی صادر شود، حق ضایع شده از شاکی بازپس گیری و دو برابر حق وی نیز برای صندوق دولت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار