مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل سرما، از مشترکان خانگی خواست پس از رعایت کامل نکات ایمنی در نصب بخاری (استفاده از بست و شیلنگ استاندارد، نصب کلاهک اچ، باز بودن خروجی لوله بخاری) حتما گرمای خانه را در دمای رفاه یعنی ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 27 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سیروس شهبازی افزود: رعایت تکات ایمنی همچنین مدیریت بهینه مصرف هم به اقتصاد خانوار‌ها کمک می‌کند و هم به اقتصاد کشور، زیرا در هنگام کاهش افت فشار گاز، مجبوریم گاز بنگاه‌های اقتصادی همچون کارخانه‌ها را قطع کنیم و این به ضرر تولید و اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان اولویت تامین گاز مشترکان خانگی است، اظهار داشت: با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برای تامین سوخت معمولا هشت ماهه قرارداد می‌بندیم، به همین خاطر به صاحبان صنایع گفته شده در فصل سرما در صورت افت فشار ابتدا گاز این واحد‌ها برای مدیریت مصرف قطع می‌شود و به آن‌ها توصیه شده حتی الامکان برای زمان‌های اضطراری سوخت دوم جایگزین داشته باشند.

وی از شهروندان خواست با مصرف بهینه گاز و مدیریت مصرف، در این شرایط سخت به خود، تولیدکنندگان و کشور کمک کنند تا مجبور به قطع شبکه گاز به دلیل افزایش مصرف نباشیم.

آبان امسال مردم کرمانشاه در مصرف گاز پیک جدیدی را رقم زدند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در نیمه اول آبان امسال مصرف گاز در این استان رکود زد و در زمان اوج پیک مصرف به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر معکبی در روز رسید.

شهبازی تاکید کرد: اوج مصرف گاز در روز، زمستان پارسال حدود ۱۳ میلیون متر مکعب بود که امسال بخاطر افزایش مشترکان خانگی و واحد‌های تولیدی به احتمال قوی این میزان افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: در فصل زمستان ۷۰ درصد گاز استان را مشترکان خانگی مصرف می‌کنند در حالیکه در تابستان ۶۰ درصد گاز در صنایع و واحد‌های تولیدی مصرف می‌شود و مصارف خانگی کاهش چشمگیر پیدا می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۴۷ هزار مشترک خانگی، صنعتی و تجاری داریم، افزود: موازنه و تعادل در مصرف گاز در کشور توسط شبکه خطوط انتقال گاز شرکت ملی گاز که به هم متصل هستند، انجام می‌شود بنابراین اینکه چه میزان گاز وارد خطوط گاز استان شود، برای ما مشخص نیست.

در حال حاضر، در استان کرمانشاه ۹۹ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۲۹ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار