معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از قرار گرفتن شهرستان‌های استان کرمانشاه در وضعیت زرد و آبی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کرونا، فرصت ایمن کردن خود را از دست ندهید.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 27 November 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: افرادی که دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند در موعد مقرر برای تزریق دوز دوم خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و مادران باردار و سالمندان نیز باید سریعا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، به علاوه کادر بهداشت (مراقبین بهداشت و بهورزان) با مراجعه به درب منزل به صورت خانه به خانه برای آنان واکسن تزریق می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان با توجه به خطرات جدی پیش رو، نباید فرصت ایمن کردن خود را از دست دهند، افزود: تمام کسانی که از دریافت دوز اول واکسن آسترازنیکای آنان چهار هفته یا بیشتر گذشته است، در اسرع وقت برای دریافت دوز دوم اقدام کنند و با توجه به قطع ورود واکسن آسترازینکا به کشور، تمام پرسنل بهداشت و درمان که حداقل ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنان گذشته است، لازم است هر چه سریعتر جهت دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان فوری طرح ضربتی واکسیناسیون مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را می‌طلبد، خاطر نشان کرد: پیش از ورود به پیک احتمالی ششم که کشور‌های همجوار مبتلا شدند، باید کشور و همچنین استان کرمانشاه را به پوشش ۹۰ درصدی واکسیناسیون برسانیم.

شکیبا در ادامه با اشاره به رنگبندی‌های جدید کرونایی، تصریح کرد: شهرستان‌های زرد شامل کرمانشاه، هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه است.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز در وضعیت آبی قرار گرفتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار