رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور توسعه کشت زعفران و افزایش سطح زیر کشت این گیاه در سطح استان به ٢۵٠٠ هکتار، برنامه‌های لازم را اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 25 November 2021

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت کشت برنج در استان، اظهار کرد: کشت برنج در کرمانشاه همچنان ممنوع است و در این راستا هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است افرادی به صورت غیر قانونی برنج کشت کرده باشند که متولی برخورد با آن‌ها شرکت آب منطقه‌ای است، افزود: خوشبختانه در سال جاری سطح زیر کشت کاهش یافته و به کمتر از ٢٠ درصدِ کشت در سنوات گذشته رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: زعفران محصولی است که علاوه بر نیاز کمتر به آب اشتغالزایی بالایی دارد و به عنوان بخشی از برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های لازم جهت توسعه کشت زعفران در سطح استان، خاطر نشان کرد: هر سال به کشاورزان بذر نیم بها و خدمات آموزشی ارائه می‌دهیم، خوشبختانه کشت زعفران را به حدود ۵٠٠ هکتار رساندیم و مطابق با برنامه قصد داریم کشت این گیاه را به حدود ٢ هزار الی ٢ هزار و ۵٠٠ هکتار برسانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار