رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه:
رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با هشدار نسبت به برگزاری مسابقات فاقد اعتبار این رشته، گفت: شرکت در رقابت‌های بین‌المللی کاراته بدون اخذ مجوز از فدراسیون فاقد اعتبار است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 24 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید نصرالهی در جلسه شورای رئوس سبک‌های آزاد استان کرمانشاه که در خانه کاراته کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از مربیان بدون تشریح و توضیح کامل وضعیت و اعتبار مسابقات خارج استان و یا کشور، خانواده آن‌ها را متقاعد به پرداخت مبالغ سنگینی می‌کنند؛ فایتر پس از بازگشت از مسابقات و صرف هزینه بسیار سنگین متوجه می‌شود تورنمنتی که در آن شرکت کرده است فاقد صلاحیت و وجاهت قانونی بوده است.

وی ادامه داد: خانواده کاراته‌کا‌های استان باید دقت کنند که تمام احکام صادر شده توسط مربیان باید حتما توسط هیأت کاراته استان صادر شده باشد و احکام کمربند خارج از چهارچوب فدراسیون فاقد وجاهت لازم و قانونی برای ادامه فعالیت و یا تأیید توسط چهارچوب و ساختار ورزش کشور است در ضمن هرگونه اعزام برون مرزی باید حتما با مجوز شورای برون مرزی فدراسیون باشد.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت حفظ احترام فی مابین در دنیای کاراته، گفت: یکی از اصولی که هیأت کاراته فعلی در طول دو سال گذشته بر آن اصرار داشته و هیچگاه از مواضع خود در خصوص آن کوتاه نمی‌آید حفظ حرمت‌ها در رشته کاراته و موضوع اخلاق و احترام در بین کاراته‌کاها، مربیان، اساتید، بزرگان و داوران است.

وی با تشریح ظرفیت‌های پنهان بخش کاراته غیرکنترلی در استان کرمانشاه، گفت: سبک‌های آزاد کاراته در استان کرمانشاه از طرفداران و ورزشکاران بسیار خوبی بهره‌مند هستند و مسؤولین این بخش از کاراته استان می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم مسابقات بسیار زیبا، جذاب و متعددی را برگزار کنند.

نصرالهی اضافه کرد: در این خصوص برنامه‌های خوبی همانند برگزاری مسابقات در فضای باز، لیگ سبک‌های آزاد کاراته در اقامتگاه‌های بومی گردی و لیگ سبک‌های آزاد استان تدوین شد که به علت شیوع بیماری کرونا به فاز اجرایی نرسید و مسؤولین بخش‌های مختلف سبک‌های آزاد می‌توانند با پیگیری مناسب زمینه اجرایی کردن آن‌ها را با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا، فراهم کنند.

تعامل مهمترین اصل در پیشبرد دنیای کاراته در سبک‌های آزاد است که این مسؤول با تأکید بر آن، ادامه داد: برخی اتفاقات این شائبه را در ذهن دنیای ورزش ایجاد می‌کنند که تعامل در بین مربیان و ورزشکاران سبک‌های آزاد استان کمرنگ شده است، در حالی که یکی از نیاز‌های اساسی در راه توسعه و پیشرفت هر فعالیتی بحث تعامل و همکاری است.

گفتنی است، در پایان این جلسه مسؤولین مختلف کمیته سبک‌های آزاد استان کرمانشاه به پیشنهاد مسؤول کمیته سبک‌های آزاد استان و تأیید رئیس هیأت کاراته معرفی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار