معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: در تفکر بسیج برای هیچ کاری بن‌بست وجود ندارد و بر مبنای این تفکر می‌توانیم مشکلات و در صدر آن‌ها مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 24 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سردار علی اکبر پورجمشیدیان امروز (سوم آذر) در تجمع بزرگ بسیجیان کرمانشاه در سالن ورزشی حضرت امام (ره)، از اعلام تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام (ره) به عنوان معجزه بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: اولین ثمره بسیج این بود که دشمنان را در محاسبات خود برای حمله به ایران اسلامی به اشتباه انداخت.

پورجمشیدیان با بیان اینکه دشمنان هنگام برنامه ریزی برای حمله به ایران اسلامی روی قدرت بسیج و نیرو‌های مردمی حساب باز نکرده بودند، تصریح کرد: دشمنانی که آمده بودند تا یک هفته‌ای خود را به تهران رسانده و طومار انقلاب اسلامی را درهم بپیچند، با حضور گسترده نیرو‌های مردمی در مرز‌ها مواجه شده و نتوانستند اهداف خود را اجرایی کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: آن چیزی که مهمتر از حضور فیزیکی نیرو‌ها توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند، فرهنگ و تفکر بسیجی نشات گرفته از آموزه‌های قرآن بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی تنها برای رزمندگان جبهه‌ها نبود، گفت: این فرهنگ هم اکنون هم در آحاد ملت ایران در عرصه‌های مختلف به چشم می‌خورد.

پورجمشیدیان بسیجیان را بن بست شکنان برشمرد و گفت: در تفکر بسیج برای هیچ کاری بن بست وجود ندارد و بر مبنای این تفکر می‌توانیم مشکلات و در صدر آن‌ها مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم.

وی ادامه داد: برای تداوم تفکر بسیج به عنوان یک حرکت مقدس باید بسیجیان در وهله اول در عرصه‌های علمی، اقتصادی، هنری و تمامی عرصه‌های عمران و آبادانی کشور حضور پررنگ و تاثیرگذار داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولین بسیجی باید خود را خدمتگزار و نوکر مردم دانسته و از هر آنچه در توان دارند برای خدمت به مردم استفاده کنند، ادامه داد: مدیران بسیجی باید امیدآفرین بوده و مردم را به آینده امیدوار کنند، چرا که آینده درخشان است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمنان، گفت: بسیج اگرچه پیش از این هم در عرصه خدمتگذاری به مردم پیشگام بوده، اما باید این روحیه را تقویت کرده و اهدافی برای خود ترسیم کنیم تا به یاری خداوند با تلاش بسیجی وار در آینده محرومی در کشور نداشته باشیم.

پورجمشیدیان توجه به معنویت، حفظ هویت ایثارگری و شهادت طلبی و بالا بردن سعه صدر را از ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و افزود: بسیجیان باید انتقادپذیر بوده و قدرت و تحمل خود را در مواجهه با بحران‌ها بالا ببرند و بدانند در سایه بصیرت می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.

وی بصیرت را یکی از شاخصه‌های مهم بسیجیان برشمرد و گفت: بسیجیان باید آگاه بوده و توان تمایز دوست از دشمن را داشته باشند و بدانند که دشمنان شاید در ظاهر حرف‌های قشنگی می‌زنند، اما فتنه‌ها در سر دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه سپس اشاره‌ای هم به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در تثبیت انقلاب اسلامی داشت و گفت: نقش مردم قهرمان گیلانغرب و قصرشیرین و اسلام آبادغرب در دوران دفاع مقدس و در دفاع از خاک کشور بی بدیل بود.

پورجمشیدیان ادامه داد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی و فتنه و بلوا در کشور بودند، مردم کردزبان پاوه و ثلاث باباجانی و ... مقابل آن‌ها ایستادند و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند که در تاریخ کشور فراموش شدنی نیست.

وی یادآور شد: حماسه بزرگ خواهر گیلانغربی -فرنگیس حیدرپور- در مقابله با رژیم بعثی عراق همچون ستاره درخشانی در تاریخ انقلاب و کشور خواهد درخشید.

پورجمشیدیان با یادآوری رشادت‌های مردم استان کرمانشاه در جریان عملیات مرصاد، گفت: در شرایطی که کاروان منافقین در فکر فروپاشی انقلاب بود، مردم قهرمان اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب و ... به میدان آمده و در منطقه چهارزبر و گردنه مرصاد منافقین را زمین گیر کردند که این حماسه‌های بزرگ در تاریخ انقلاب فراموش شدنی نیستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار