مدیر کل محیط زیست کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: منشأ اصلی هوای ناسالم، ورود توده‌های گرد و غبار از کشور‌های همسایه خصوصا کشور عراق است.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 11 November 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص قرار گرفتن هوای استان در وضعیت هشدار، اظهار کرد: بر اساس داده‌هایی که از ایستگاه‌ها استخراج شده، هوای روز گذشته کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار داشت.

وی افزود: مطابق با تحقیقاتی که سازمان محیط زیست چند سال گذشته در کل کشور انجام داد، منشأ بسیاری از این گرد و خاک‌ها که البته تا به حال کانون داخلی آن در استان کرمانشاه شناسایی نشده، توده‌های ناشی از تبادلات آب و هوایی است که از کشور‌های همسایه خصوصا، کشور عراق وارد استان و بعد هم کشور می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط هوای ناسالم رعایت برخی موارد ایمنی الزامی است، خاطر نشان کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای خصوصا قلبی، عروقی و ریوی دارند و افراد مسن و خردسال حتی المقدور در این بازه زمانی نباید از منزل خارج شوند.

یاوری ادامه داد: ٩ ایستگاه در سطح استان به شکل ٢۴ ساعته و لحظه‌ای پارامتر‌های مختلف کیفیت هوا خصوصا گرد و غبار را سنجش می‌کنند و داده‌ها را هر روز ساعت ١١ صبح به سازمان محیط زیست در تهران اعلام می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: شبکه‌ای تحت عنوان شبکه ملی پایش آلودگی هوا در سطح کشور، تمامی داده‌ها از کل استان‌ها را دریافت می‌کند.

یاوری تاکید کرد: متاسفانه در ١٠ سال گذشته، ورود این توده‌ها به کشور خصوصا استان کرمانشاه قابل مشاهده بود، اگر چه با نوساناتی همراه بود و در برخی مواقع حدود ١٢٠ روز در طول سال با شرایط هوای غیر استاندارد مواجه بودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار