استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: متقاضیان طرح "جهش تولید مسکن" از ابتدای آذر ماه امکان ثبت نام پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 09 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست شورای مسکن استان، اظهار کرد: ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در سراسر کشور آغاز شده، اما در اسم برخی شهر‌های استان کرمانشاه در لیست ثبت نامی نیست و مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان باید در صدد حل این امر بر آیند.

وی افزود: ٧٣ هزار نفر در طرح قبلی اقدام ملی مسکن استان کرمانشاه ثبت نام کردند، به همین منظور باید هرچه سریعتر ثبت نامی‌ها طرح اقدام ملی پالایش شود تا بتوان سامانه را برای ثبت نام متقاضیان جدید در سطح شهر‌های جامانده استان کرمانشاه فعال کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قانون طرح جدید تولید مسکن ابلاغ شده، تصریح کرد: انتظار می‌رفت، مجلس در این قانون اسمی از تعداد مسکن نمی‌آورد. تکلف دولت بر ساخت سالانه ١ میلیون واحد مسکن ممکن است در شرایطی خاص امکان پذیر نباشد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در این طرح مکلف به پرداخت ٣۶٠ هزار میلیارد تسهیلات سالانه شدند، خاطر نشان کرد: این عدد یعنی به ازای هر متر ساخت و ساز ٣.۶ میلیون تومان باید هزینه شود، این درحالی است که همین حالا ساخت هر متر مسکن حدود ۵ میلیون تومان تمام می‌شود.

بازوند در ادامه ساخت این واحد‌های مسکونی را در حاشیه شهر‌ها با مشکلات فراوان همراه دانست و گفت: اگر بخواهیم در حاشیه شهر‌ها ساخت و ساز کنیم، زیرسازی زمین و آماده سازی و زیرساخت‌ها هزینه بالایی نیاز دارد و همین قیمت مسکن را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما باید به دنبال مسکن ارزان قیمت باشیم و باید جایی که هزینه کمتری نیاز دارد، برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار