مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، گفت: میزان استفاده کاربران از اینترنت تلفن‌های همراه طی سال گذشته تاکنون ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و به عدد ۹۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 08 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «شهریار بهنیا» با بیان اینکه پهنای باند استان از ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه به هزار و ۵۷ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است، افزود: همچنین در یکسال اخیر ضریب نفوذ پهنای باند سیار استان از ۸۷ درصد به ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد کل سیم‌کارت‌های تلفن همراه در استان کرمانشاه سه میلیون و ۲۵ هزار سیم‌کارت است.

بهنیا در ادامه گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه اپراتور همراه اول به هشت درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده و اپراتور ایرانسل در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرعت اینترنت همواره برای کاربران دغدغه بوده و از فاکتور‌های کیفی خدمات اینترنتی است و از طریق وب‌سایت Speedtest.ir شاخص‌های جهانی اینترنت را می‌توان بررسی کرد.

اتصال سه سایت همراه اول به فیبرنوری پروژه تار در آبان ماه ۱۴۰۰

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی و توسعه متوازن ارتباطی، تصریح کرد: سه ایستگاه مخابراتی همراه اول در روستا‌های شهرستان صحنه و گیلانغرب به فیبرنوری پروژه تار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصل شدند.

بهنیا با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری در روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان کرمانشاه، افزود: پروژه فیبرنوری تار استان ۷۵ درصد پیشرفت دارد و در تلاش هستیم که تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مناطق روستایی، ۲سایت روستایی همراه اول در روستا‌های سنگ‌سفید و سربرزه شهرستان صحنه و یک سایت همراه اول در روستای چم‌سورک شهرستان گیلانغرب به فیبرنوری پروژه تار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصل شد.

وی با اشاره به تامین بخشی از نیاز‌های توسعه فیبرنوری اپراتور‌های سیار از محل خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی، تصریح کرد: با اتصال این سه سایت تلفن همراه به فیبرنوری، وضعیت اینترنت پهن باند سیار و کیفیت آنتن دهی تلفن همراه در روستا‌های مذکور ارتقا پیدا کرده است.

بیش از سه میلیون سیمکارت ۳ G و ۴ G در کرمانشاه فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش گفت: تاکنون هزار و ۵۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که این میزان رشد سبب افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از بخش ICT می‌شود.

بهنیا با اشاره به توسعه خدمات در بخش تلفن همراه، افزود: در ۲ سال اخیر تعداد سیم‌کارت‌های تلفن همراه نسل سوم و چهارم در استان به سه میلیون و ۲۵ هزار سیمکارت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی مدارس تمامی مدارس شهری و ۲ هزار و ۲۳ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

او با اشاره به اجرای پروژه توسعه فیبرنوری در روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته استان کرمانشاه، گفت: سه مسیر فیبرنوری برای کمک به پهنای باند در روستا‌ها در حال اجرا است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار