مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه به عنوان دهمین استان امن سرمایه‌گذاری کشور از سرمایه‌گذاران حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 28 October 2021

حمایت ویژه کرمانشاه از سرمایه‌گذاران/ کرمانشاه دهمین استان امن سرمایه‌گذاری کشور است

امیرحمزه حیدریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز اقتصادی پژوهش‌های مجلس و آخرین پایش‌های اطلاعاتی پاییز ٩٩ کرمانشاه رتبه دهم امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه بیشتر آمار و اطلاعات منتشر شده را رصد می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است، بررسی میزان ریسک سرمایه‌گذاری در آن توسط سرمایه‌گذاران مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشوق و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان گفت: از جمله این مزیت‌ها می‌توان به سهم ۵۰ درصدی مرز پرویزخان از صادرات کشور اشاره کرد که این موضوع می‌تواند با کاهش هزینه حمل و نقل برای سرمایه‌گذاران همراه شود.

حیدریان افزود: ٢٢ شهرک صنعتی در استان کرمانشاه وجود داشته که افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند در شهرک‌های صنعتی زمین مناسبی را در حد نیاز دریافت کنند.

به گفته وی در حوزه منابع معدنی استان کرمانشاه از نظر منگنز و سیلیس جز استان‌های غنی کشور بوده به این ترتیب افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها باشند مواد اولیه را در اختیار می‌گیرند، به عنوان مثال بزرگترین منبع قیر کشور در شهرستان گیلانغرب بوده و برای مقابله هرچه بیشتر با تنش آبی و بهره‌برداری در بخش کشاورزی ۱۲ سد در این استان وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به پتانسیل‌های حمل و نقل این استان اشاره و تصریح کرد: دسترسی به کشورهای عراق و سوریه از طریق مرز رسمی پرویزخان میسر بوده و امکان صادرات وجود دارد.

حیدریان با اشاره به حمایت استان کرمانشاه از سرمایه‌گذاران گفت: نمونه این‌ حمایت‌ها از سرمایه‌گذاران چینی بوده که پروژه فروآلیاژ اشتغال یک صد و ۵۰ نفری برای استان کرمانشاه و اشتغال ۴۰۰ نفری برای خارج از کرمانشاه ایجاد کرده و در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حوزه صنعت در زمینه‌های مختلف همچون سولفات فروآلیاژ، کاشی و سرامیک و تولید قطعات خودرو در استان کرمانشاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده و باید در زمینه‌های دیگر همچون کشاورزی، بهداشت و گردشگری فرصت‌ سرمایه‌گذاری به وجود آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار