مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به خدمات انجام شده در بخش ارتباطات استان در ۲ سال گذشته، گفت: پهنای باند استان از ۷۰۰ به هزار و ۵۷ گیگابیت و ظرفیت شبکه انتقال نیز از ۴۵۴ به ۷۷۴ گیگابیت افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 28 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «شهریار بهنیا» افزود: ایجاد دسترسی اکثر روستاییان به زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و استفاده هرچه بهتر دانش ­آموزان از شبکه‌های مجازی و اینترنت با اجرای طرح­‌های خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) بهبود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح USO، تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت ارتباطی، برقراری عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اجرای پروژه فیبرنوری شهری در سطح شهر کرمانشاه زمینه‌ساز شهر هوشمند محسوب می‌شود.

بهنیا تصریح کرد: ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی منجربه استقبال عمومی از خدمات بخش ارتباطات شده که در سال‌های اخیر میزان کاربران اینترنت ۱۵ درصد و مشترکین اپراتور‌های تلفن همراه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: به منظور انتقال دیتای کاربران ظرفیت واگذار شده دیتای داخلی در استان ۹ برابرشده و برای تامین خدمات و دسترسی مشترکین شبکه ارتباطات سیار، تعداد ایستگاه‌های تلفن همراه ۲۲ درصد رشد داشته است.

بهنیا افزود: به موازات توسعه خدمات در شهر‌ها و به منظور کاهش شکاف دیجیتال با روستاها، تعداد ۲۸۹ روستای جدید به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند که این میزان افزایش معادل ۱۴ درصد رشد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۵۲۸ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت است، گفت: استان کرمانشاه دارای هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است که با مساعدت وزیر ارتباطات و با تلاش‌های صورت گرفته، باقی‌مانده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت مجهز می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار