فرماندار سنقر وکلیایی:
فرماندار سنقر وکلیایی گفت: کمبود تجهیزات درمانی تخصصی، پزشک متخصص در برخی رشته‌ها و ایجاد مرکز فوریت‌های پزشکی از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است که رفع آن‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 28 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، غلامرضا مرتضوی در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان قابلیت‌های فراوانی دارد و به مردم ساکن در مناطقی از استان‌های همدان، کردستان و شهرستان همجوار صحنه خدمات درمانی ارایه می‌دهد.

وی با تقدیر از زحمات کادر درمانی و پزشکی شهرستان و دعوت مردم به همکاری و همراهی بیشتر برای مقابله با ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون، کادر بهداشت و درمان با جان و دل برای کنترل بیماری و کمک به بیماران در روند درمانی تلاش کردند که کار آن‌ها قابل تقدیر است.

منصوری با بیان اینکه بیمارستان شهر علاوه بر مردم شهرستان به اهالی ساکن در شهر‌ها و روستا‌های استان‌های همجوار کردستان و همدان نیز خدمات رسانی می‌کند، یادآور شد: در این شرایط فراهم ساختن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و محوطه سازی دانشکده پرستاری این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه تعدادی از خانه‌های بهداشت هم نیازمند بهسازی هستند.

فرماندار سنقر وکلیایی گفت: این شهرستان دارای یک مرکز فوریت‌های پزشکی فعال است و فاصله آخرین روستا تا شهرستان ۷۰ کیلومتر است که هیچ مرکز درمانی در این مسیر وجود ندارد البته در روستای «کل سفید» زمینی برای احداث مرکز فوریت‌ها اهدا شده که باید با جدیت برای تامین اعتبار ساخت این مرکز تلاش کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر وکلیایی هم در این نشست گفت: هم اکنون ۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهر بستری هستند، اما در زمان اوج بیماری تعداد بیماران بستری به ۹۸ نفر رسیده بود.
دکتر «احسان مهری» افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری به بیمارستان تحویل و تعداد چهار تخت به بخش سی سی یو (CCU) اضافه شد.

وی یادآور شد: از جمله مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود متخصص داخلی است، همچنین دستگاه ژنراتور بیمارستان احتیاج به تعمیر دارد، تعمیرات سی تی اسکن و سرویس دستگاه دیالیز، تهیه رادیوگرافی پرتابل برای بیمارستان و اختصاص اعتبار گازکشی برخی مراکز بهداشتی شهرستان از جمله مسایلی است که باید در بخش تخصیص اعتبار مورد توجه قرار گیرد.

کرونا در شهرستان سنقر وکلیایی خوب مدیریت شد

نماینده مردم شهرستان سنقر وکلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: زحمات و تلاش بی وقفه دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پرسنل بهداشت و درمان قابل تقدیر است و کرونا در شهرستان خوب مدیریت شد.

حجت الاسلام «سیدجوادحسینی کیا» افزود: با حضور رییس دانشگاه همیشه گره‌ای از مشکلات شهرستان باز می‌شود در حالیکه انتظار داریم اعتبارات بیشتری به بخش بهداشت و درمان سنقر وکلیایی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان نیاز به توجه جدی دارد، همچنین در شهرستان نیاز به متخصص داخلی و جراحی عمومی و مغز و اعصاب است که امیدواریم این مطالبه مهم مردم مورد توجه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و وزارت بهداشت قرار گیرد.

نماینده سنقر وکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در بیمارستان بویژه در بخش خدمات باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: بیمارستان شهر نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارد و در بحث حامل‌های انرژی نیز که پرداخت‌ها با تاخیر صورت می‌گیرد، بیمارستان بدهی دارد که خواستار رسیدگی به این مشکلات و تلاش برای رفع آن‌ها هستیم.
سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار