استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به توقف فعالیت ۹۰ درصد از جایگاه‌های سوخت استان در حمله سایبری روز گذشته، از فعالیت دوباره‌ی ۷۱ جایگاه با تلاشهای صورت گرفته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 27 October 2021

«مهران فاطمی» امروز چهارشنبه به حوادث روز گذشته که به دنبال بروز حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور اتفاق افتاد، اشاره و تصریح کرد: از مجموع ۱۰۹ جایگاه سوخت در استان، فعالیت حدود ۹۰ درصد آنها متوقف شد که بلافاصله با تشکیل شورای تامین در استان، نسبت به از سرگیری بسیاری از این جایگاه به صورت آفلاین اقدام شد و در ادامه نیز با تلاش‌های صورت گرفته از سوی متولیان امر تاکنون ۷۱ جایگاه سوخت استان فعال شده و مابقی نیز تا پایان امروز رفع مشکل خواهند شد.

وی موضوع قابل تامل در این باره را اطلاعرسانی در جهت اطمینان بخشی به مردم مبنی بر افزایش نیافتن قیمت سوخت خواند و گفت: هرچند عوامل این حمله سعی در ایجاد تنش در کشور داشتند ولی خوشبختانه با همکاری مردم و تلاش مسئولان، خیلی زود شرایط به حالت عادی برگشته است.

مسئله اصلی استان آب است

فاطمی در ادامه با بیان این که توسعه‌ی استان وابسته به آب است لذا مسئله اصلی استان آب است، در مورد عمده محورهای توسعه استان در دولت سیزدهم  اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش داریم بیشترین نگاه خود را معطوف راهبرهای عملیاتی و اجرایی ابرطرح‌های انتقال آب به استان کنیم.

وی در همین رابطه با اشاره به مذاکرات و نشست‌های صورت گرفته با وزیر نیرو و معاونانش در جهت تامین منابع مالی خط دوم انتقال آب به یزد برای سرعت بخشیدن به اجرای آن، گفت: در رابطه با خط انتقال آب دریای عمان به یزد با تخصیص ۲۵۰ میلیون مترمکعب که قرار است توسط بخش خصوصی اجرایی شود نیز کنسرسیومی با حضور صنعتگران و کارآفرینان استان تشکیل شده و امیدواریم با تسهیلگری بخش دولتی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک باشیم.

این مقام ارشد استان در همین خصوص از رایزنی‌های صورت گرفته در جهت افزایش طول عمر و حفظ امنیت خط اول به دنبال تعرض‌های پیاپی به این خط انتقال اشاره و عنوان کرد: البته همزمان با اقدامات در جهت تامین آب مورد نیاز استان، اهتمام جدی به مدیریت بهینه مصرف با اجرای طرح سازگاری با کم آبی داریم.

وی از دیگر محورهای مورد توجه توسعه استان به حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری و تنظیم بازار و تشدید نظارت‌ها و حرکت به سمت شکل‌گیری صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: البته سلامت مردم خط قرمز دولتمردان در استان است و لذا هر طرحی که در استان کلید می‌خورد باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، ضمن این که علاوه بر ممنوعیت بارگذاری هر گونه صنایع آلاینده در محور اردکان – مهریز، دو پهنه جدید در محورهای بافق و طبس برای ایجاد صنایع جدید منظور شده است.

موافق تغییرات اتوبوسی مدیران نیستیم

فاطمی در مورد انتصابات و تغییراتی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد: تغییر و تحول نیاز هر سیستمی است ولی با تغییرات اتوبوسی موافق نیستیم و عجله هم نمی‌کنیم بلکه با نگاه کارشناسی و عالمانه، افرادی که شایسته هستند و بتوانند همطراز با دولت سیزدهم موجب تحول در سیستم شوند را به خدمت می‌گیریم.

وی افزود: نگاه شایسته گزینی به تغییرات مدیران داریم و نیاز نمی‌بینیم وقتی مدیری موفق عمل می‌کند و همراه باسیاست‌های دولت است، او را تغییر دهیم ولی در مورد برخی دستگاه‌ها نیز ارزیابی‌هایی صورت گرفته و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال می‌کنیم.

وی از مدنظر داشتن جوانگرایی و جوان‌سازی مدیریت استان در راستای گام دوم انقلاب در این رابطه خبر داد و گفت: سعی داریم خلاهای مدیریتی استان را در راس تغییرات مدیریتی دستگاه‌های استان قرار دهیم و در همین راستا نیز ماه جاری موجی از تغییرات را براساس نیازها و ضرورت‌ها خواهیم داشت.

یجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در یزد

استاندار از دیگر محورهای توسعه استان را گردشگری ذکر کرد و با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر گردشگری، گفت: پیشنهاد ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در استان یزد را به وزیر ارائه کردیم که با استقبال ایشان مواجه شده است.

وی از جدیت استان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های بهاباد، بافق، اردکان، خاتم، یزد و مهریز و برخی مناطق دیگر استان خبر داد و گفت: در نظر داریم حداقل تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را طی دو سال آینده در استان رقم بزنیم.

فاطمی در پایان نیز تاکید کرد: مسائل فرهنگی و هنری در استان را هم‌عرض با مسائل اقتصادی در راس برنامه‌های اجرایی خود داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار