استاندار قزوین گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به روند موجود آب طالقان در دهه فجر به آبیک خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 27 October 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در همایش اتحدیه مرغداران استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به 15 شهر و 194 روستای استان قزوین به خاطر نبود بودجه و اعتبارات دولتی مجبور به عقد قراداد با بخش خصوصی شدیم؛ چرا که تأمین 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار اجرای این طرح به هیچ‌وجه ممکن نبود.

وی همچنین با اشاره به اجرای مجزای طرح انتقال آب از طالقان به آبیک گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به روند موجود آب طالقان در دهه فجر به آبیک خواهد رسید. البته به شرطی که 100 میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل این طرح به موقع در اختیار استان قرار بگیرد.

جمالی‌پور همچنین به پیشرفت 80 درصدی طرح احداث سد بالاخانلو اشاره کرد و افزود: اگر اعتبارات و بودجه‌های مقررشده برای ساخت این سد هم به موقع تأمین شود، در ابتدای سال آینده شاهد بهره‌برداری از این سد مخزنی و راهبردی خواهیم بود که معضل تأمین آب کشاورزی در شهرستان بویین‌زهرا را برطرف خواهد کرد.

افزایش قیمت مرغ رانت ایجاد می‌کند

استاندار قزوین در ادامه سخنانش به مشکلات ایجادشده در تنظیم بازار مرغ و طیور اشاره کرد و گفت: مرغداران و تولیدکنندگان مرغ نباید اجازه بدهند که بازار مرغ اسیر رانت‌ و ویژه‌خواری شود.

جمالی‌پور با بیان اینکه نباید به خاطر منافع شخصی تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت‌ مرغ و طیور صادر شود، اضافه کرد: در ضمن افزایش رانتی قیمت مرغ و محصولات وابسته به مرغ سبب ایجاد قاچاق مرغ زنده و گرم می‌شود که نتیجه آن صدمه اساسی به معیشت مردم در کوتاه‌مدت و همچنین منافع مرغداران در بلندمدت است.

وی ادامه داد: تلاش ما در ستاد تنظیم بازار استان قزوین این است که با اعمال یک مدیریت منطقی منافع مردم و تولیدکنندگان مرغ را همزمان تأمین کنیم و به همین خاطر واحدهای پرورش مرغ گوشتی هم باید در این حوزه با ستاد همکاری کنند.

قزوین جزو استان‌های امن کشور شد

استاندار قزوین همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از قرار گرفتن قزوین در ردیف استان‌های امن کشور خبر داد و گفت: بر مبنای اطلس امنیتی کشور قزوین برای نخستین بار جزو استان‌های امن قرار گرفته؛ در حالی که در سالیان قبل جزو استان‌های پرمخاطره بوده است.

جمالی‌پور افزود: باید همه تولیدکنندگان تلاش کنند تا امنیت اقتصادی و معیشتی در استان قزوین حفظ شود؛ چرا که هر چقدر آرامش و امنیت بیشتری در بازار مصرف حاکم باشد، توسعه صنایع هم سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

بازرسی شبانه‌روزی از کشتارگاه‌های مرغ در دستور کار جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اقتصادی برای ایجاد ثبات در بازار مرغ و تخم مرغ گفت: بازرسی 24 ساعته از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مرغ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته و نقش واحدهای تولید مرغ تخم‌گذار و گوشتی هم در ایجاد ثبات در بازار بسیار مهم بوده است.

فاطمه خمسه اضافه کرد: استان قزوین هر سال 4 میلیون محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی تولید می‌کند و به همین خاطر در حوزه‌های مختلف کشاورزی یکی از 10 استان برتر کشور هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی مسئول تولید و تأمین مرغ و تخم مرغ است، باقی دستگاه‌ها مانند سازمان صمت هم باید تکالیف در حوزه نظارت بر توزیع و فروش این محصولات را انجام دهند، تا بازار این محصولات دستخوش التهاب و تلاطم نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار