رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک‌ گفت: شمار مبتلایان به بیماری کرونا و موارد سرپایی در استان مرکزی در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 27 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در راستای عادی انگاری، سفرهای غیرضرور، مراسم عروسی و دورهمی های شبانه، شیب نزولی پیک پنجم به پایان نرسیده بود که زنگ پیک ششم نواخته شد و موارد سرپایی در یک شیب افزایشی قرار گرفت.
وی ادامه داد: شیوع بیشتر آنفولانزا، شروع فصل سرما، کاهش دما و تهویه نامناسب در کنار عادی انگاری ها نقاط تهدیدی برای کنترل و مدیریت شرایط است.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: گذراندن پیک های کرونایی با هزینه کمتر در گرو رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی می باشد و همچنین به محض بهود شرایط، عادی انگاری نباید در سطح استان رواج پیدا کند از این رو رعایت پروتکل ها و زدن ماسک باید جزئی از پوشش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز جز نکات مهم زندگی قرار گیرد.
وی در پایان پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون در سنین بالای ۵۰ سال را یک نقطه قوت و فرصت دانست و افزود: متاسفانه ۱۵ درصد از گروه سنی زیر ۵۰ سال حتی یک دُز از واکسن خود را تاکنون دریافت نکرده اند، بنابراین از کلیه واجدین شرایط می خواهیم که در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مربوطه و دریافت واکسن یاری گر کادر خسته بهداشت و درمان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار