یک متخصص ریه کودکان از افزایش مراجعه کودکان با تظاهرات تنفسی و گوارشی در طی ۲ هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 27 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر اکبر زمانی افزود: در شرایط کنونی و به تبع کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد افزایش مراجعه کودکان و سنین پایین تر در طی ۲ هفته اخیر هستیم که این امر نگرانی ۲ هفته آتی را با خود به همراه آورده است‌.
وی تاکید کرد: لازم است که خانواده ها از قرار گرفتن در محیط های بسته و سفرهای غیر ضرور جلوگیری کنند تا زنجیره انتقال ویروس های جهش یافته کرونا با همراهی و همدلی مردم کنترل و این بیماری مهار شود.
وی با اشاره به اینکه حضور در مدارس امری اجتناب ناپذیر اما حفاظت فردی یک امر الزامی است، گفت: با توجه به اینکه تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف بدون حضور در مدارس امکان پذیر نیست و آموزش مجازی نمی تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد از این رو بازگشایی مدارس یک امر اجتناب ناپذیر است، اما با توجه به شرایط حاکم و در معرض خطر بودن این گروه سنی و با توجه با جهش های گسترده و جدید این ویروس ناشناخته، حضور در این مراکز نیاز به آموزش های بهداشتی دارد.
وی در ادامه با تاکید براین نکته که کادر مدرسه در این شرایط باید توجه به خصوصی به دانش آموزان داشته باشند، اظهارداشت: توصیه ها و ارایه آموزش های مورد نیاز، لازمه ی بازگشایی مدارس است که گروه هدف در هنگام بروز علائم چه اقدامی انجام دهند و چه وسایلی همراه خود به مدارس بیاورند.
وی توصیه کرد: والدین باید، در منزل قبل از بازگشایی مدارس به فرزندشان طریقه درست استفاده از ماسک را بیاموزند، تا زمانی که مدارس برای کلاس‌های حضوری بازگشایی شد، دانش آموزان در مدرسه پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.
وی توصیه کرد: همزمانی زنگ های تفریح برای کلیه دانش آموزان حاضر در مدرسه، یک نقطه تهدید شیوع بیشتر ویروس کرونا است بنابراین لازم است که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار