معاون شهردار:
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: پایتخت اگر هوشمند نشود قابل اداره کردن نیست اما شهرداری در زمینه هوشمندسازی می‌تواند نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام الگو باشد.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 27 October 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده امروز در آیین رونمایی از آمارنامه شهر و شهرداری تهران در مرکز رصدخانه شهری، جمع‌آوری و به روزسانی اطلاعات و آمار مربوط به پایتخت را یکی از ملزومات مدیریت شهری عنوان کرد و اظهارداشت: مسیر هوشمندسازی در تهران باید تسریع شود و در این مسیر مدیران شهری نیاز دارند تا برای اداره بهتر شهر اطلاعات و آمار به روز در اختیار داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی گفت: مکمل برنامه‌ریزی آمار دقیق است و اگر آمار دقیق وجود داشته باشد، می‌توان برنامه‌ریزی کرد؛ ۹۵ درصد از قدرت تصمیم‌گیری یک مدیر آمار است و پنج درصد به ضریب هوشی و مسایل دیگر برمی‌گردد.

فروزنده با اشاره به تدوین آمارنامه شهر و شهرداری تهران افزود: خوشبختانه در رصدخانه شهر تهران کار خوبی در سطح بالایی انجام شده و تیم جدید مدیریت شهری هم قائل به هوشمندسازی در آمار، برنامه و توسعه IT است.

وی بیان کرد: تفاوت شهرداری با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها این است که ذینفع خودمان هستیم، در واقع تا فرهنگ تغییر و هوشمندسازی را میان پرسنل نهادینه نکنیم، شعار می‌دهیم که می‌توانیم به مردم خدمت کنیم. البته نباید به این میزان قانع بود و باید افق‌های بلند را ترسیم کرد همانطور که تحریم‌ها نشان داد جوانان نخبه چه اقدامات بزرگی می‌توانند انجام دهند.

معاون شهردار تهران اظهارداشت: رصد خانه شهر تهران، داده‌های شهر را جمع آوری، پالایش، تفسیر، توصیف و تحلیل می‌کند و پیش‌بینی از آینده ارائه می‌دهد.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این آیین گفت: یکی از مباحث اصلی مطرح در حوزه فناوری داده‌محوری است که سبب می‌شود شهرداری، شهروندان، بخش خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند.

براساس این گزارش، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و انتشار سالنامه آماری شهر و شهرداری تهران را که تصویر آماری از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران است را بر عهده دارد.

آمارنامه‌های شهرداری بر حسب تفکیک وظائف معاونت‌های مختلف این نهاد و حوزه‌های کاری آنان بخش‌بندی شده است. این طبقه‌بندی در سطح شهر بر اساس طبقه‌بندی ISIC انجام شده که از مجموع آن ۱۹ سرفصل انتخاب و در آمارنامه شهر منتشر شده و بخش‌هایی مثل شیلات، کشاورزی و دامپروری که در شهر تهران معنادار نیست در آمارنامه قید نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار