مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: امسال 340 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفت.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 27 October 2021

 کشت ذرت علوفه‌ای در 340 هکتار از اراضی دامغان

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر امامیون اظهار کرد: امسال در راستای تولید محصولات اساسی و اقتصاد مقاومتی کشت بهاره گیاهان علوفه‌ای در این شهرستان از اواسط خردادماه در منطقه حومه آغاز شده است و بر حسب سوابق کشت و برنامه ابلاغیه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای امسال ۳۴۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای با عملکرد ۴۵ تن در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: از این اراضی کشت شده ۲۷ هکتار امسال با سیستم‌های آبیاری نوین (تیپ) است که پیش‌بینی می‌شود میانگین برداشت در این اراضی به بیش از ۸۰ تن در هکتار برسد. امامیون افزود: برای کشت ذرت علوفه‌ای امسال حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بذور مناسب رقم سینگل کراس ۷۰۴ بین ذرت کاران شهرستان توزیع شده است.
وی گفت: زمان برداشت ذرت علوفه‌ای ۹۰ تا ۱۰۰ روز بعد از کاشت محصول است که برداشت این محصول از نیمه اول مهرماه آغاز و تا دهه اول آبان ماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: این محصول صرفاً مصرف خوراک دام دارد که ۲۰ درصد از کشاورزان این محصول را برای مصرف دام خود تولید و مابقی کشاورزان نیز آن را به فروش می‌رسانند.
امامیون درباره قیمت خرید ذرت نیز گفت: امسال قیمت خرید ذرت ۱۳ هزار و ۲۰۰ ریال است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه دستورالعمل‌های کاشت، داشت، مساعدت در اجرای آبیاری میکرو و نظارت‌های فنی و کارشناسی موردنیاز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمان کاشت و داشت برای کارشناسان، تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کود‌های شیمیایی در زمان کاشت و داشت محصول برخی از اقداماتی است که اجرایی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار