از ابتدای آذرماه سال جاری؛
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: عدم استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی از ابتدای آذرماه سال جاری سبب تعطیلی مطب پزشکان این استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 27 October 2021

عدم استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی سبب تعطیلی مطب پزشکان کرمانشاه می‌شود

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به نسخه‌نویسی الکترونیکی اظهار کرد: پزشکان در صورت دریافت تعرفه نسخه الکترونیکی موظف به ارائه نسخه الکترونیک و نه کاغذی بوده در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است، استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیک برای تمامی پزشکان حتی غیر طرف قرارداد تا ابتدای آذرماه میسر است.

وی افزود: از مهرماه تاکنون هیچ‌گونه دفترچه‌ای چاپ نشده و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از ابتدای آذر نسخه دستی نپذیرفته و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت عدم استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی تا زمان مذکور برخورد قانونی و قضایی با متخلفین صورت می‌گیرد.

قادری با اشاره به مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: در این طرح پزشکان پول خود را به موقع دریافت کرده و می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در این زمینه از بیمه سلامت دریافت کنند، از ابتدای آذرماه سال جاری در صورت عدم اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی توسط پزشک مطب وی تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه برای بیماران خاص افزود: خدمات این افراد در مراجعه به مراکز سرپایی رایگان یوده و داروهای مرتبط با بیماریشان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد، این بیماران از نظام ارجاع معاف بوده و نیازی به مراجعه به پزشک خانواده مراجعه نیست، تنها باید از متخصص خود معرفی‌نامه‌ای به اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه ارائه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار