همزمان با آغاز فصل سرما صورت گرفت؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: همزمان با آغاز فصل سرما ۳۰۰ تیم عملیاتی هلال احمر این استان در حالت آماده‌باش قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 27 October 2021

آماده‌باش ١٣٠٠ تیم عملیاتی هلال احمر کرمانشاه

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرد ۳۰۰ تیم عملیاتی پنج نفره آموزش دیده در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

وی افزود: این تیم‌های عملیاتی در حوادث مختلفی از جمله امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، سیلاب، زلزله و سایر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از این افراد در ٢١ پایگاه امداد و نجات این استان از جمله پایگاه امداد هوایی، امداد و نجات بین شهری، امداد و نجات آن ست (سگ های تجسس) و تیم‌های واکنش سریع فعالیت دارند.

به گفته معتمدی آمادگی امدادی هلال احمر استان کرمانشاه از جنبه‌های مختلف در حد مطلوبی قرار داشته و همزمان با آغاز فصل سرما پایگاه‌های هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶٢٣ نفر به جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه پیوستند، افزود: آموزش‌های همگانی شامل آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، عمومی امداد، عمومی نجات و دوره‌های تخصصی امداد و نجات از ابتدای سال تاکنون به اقشار مختلف مردم ارائه شده و آموزش‌های تخصصی مختص امدادگران و افرادی است که عضو جمعیت هلال احمر شوند، اما آموزش‌های امداد و همگانی برای اقشار مختلف جامعه است.

معتمدی تصریح کرد: هلال احمر آمادگی آموزش امداد و کمک‌های اولیه به دستگاه‌ها، ادارات، شرکت‌های خصوصی و دولتی را داشته و در ۶ ماهه نخست سال جاری آموزش به نیروهای مسلح شامل ارتش و سپاه را در پادگان‌های آموزشی انجام داده البته این آموزش‌ها به صورت رایگان و داوطلبانه در جامعه انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: همزمان یا سالگرد زلزله سرپل ذهاب یک مانور برگزار می‌شود که میزان آمادگی دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات مورد سنجش قرار می‌گیرد، این مانور در پارک شرقی کوهستان در دهه پایانی آبان ماه با مشارکت تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در بحث زلزله برگزار می‌شود.

وی افزود: این مانور بر پایه اسکان و درمان اضطراری و ارائه خدمات سایر دستگاه‌هایی که مرتبط هستند برپا می‌شود، ادارات و شرکت‌هایی همچون شرکت برق، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری و نیروهای نظامی متناسب با شرح وظایفشان در مناطق زلزله زده فعالیت خود را به نمایش می‌گذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار