مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: یک صد و ۲۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت این استان پزشک خانواده دارند.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 25 October 2021

۱۲۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت کرمانشاه پزشک خانواده دارند

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امید قادری ظهر امروز ۲ شنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده به ارزشمند شدن دفترچه‌ها کمک کرده و این طرح با وجود اینکه در بخش بستری قابل قبول بوده در بخش بیماران سرپایی مشکل و نارضایتی ایجاد کرده که با طرح نظام ارجاع این خلا را می‌توان پر کند.

وی افزود: کرمانشاه سومین استان کشور در اجرای طرح پزشک خانواده بوده و از مجموع ۳۶٠ هزار بیمه شده همگانی و کمیته امداد تاکنون برای یک صد و ۲۰ هزار نفر در این استان یک صد و ۱۵ پزشک خانواده تعیین شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: بیمار هنگام مراجعه به پزشک خانواده باید ۶ هزار و ۵٠٠ تومان حق ویزیت پرداخت کرده که این مبلغ برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چهار هزار تومان و بیمه‌شدگان صندوق همگانی ۶ هزار تومان است.

قادری افزود: بیمه سلامت همگانی شامل افراد آسیب پذیری بوده که فاقد بیمه بوده و معمولا در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، در استان کرمانشاه ۳۲٠ هزار نفر در این گروه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سه بیمه پایه شامل تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: ملاک پرداخت در بیمه‌های پایه تعرفه‌های دولتی بوده که ۴٠ هزار بیمه شده کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۳۲٠ هزار بیمه شده صندوق همگانی است، تاکنون با یک صد و ۱۵ پزشک قرارداد منعقد شده اما به تعداد پزشکان بیشتری نیاز است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: شهرستان‌های جوانرود، کرمانشاه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب با مشکل کمبود پزشک خانواده مواجه است.

قادری گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند به دفاتر پیشخوان یا بیمه سلامت شهر خود مراجعه و یا کد دستوری #۶۶* را شماره‌گیری کرده یا از طریق مراجعه سایت بیمه سلامت پزشک خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده ۱۵ متخصص و یک صد پزشک عمومی شرکت کردند، تاکید کرد: باید پزشکان بیشتری به این طرح جذب شوند.

قادری افزود: بیشترین هزینه درمانی در استان کرمانشاه مربوط به بیماران دیابت و فشار خون بوده و بیمه سلامت مراکز درمانی مستقیم ندارد، بلکه با بیمارستان‌ها قرارداد داشته و بیمارستان‌های نظامی از این پس باید تعرفه دولتی دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار