در آیین رونمایی ازکتاب "فرهنگ‌ عامیانه بِزدجام" مطرح شد؛
امام جمعه تربت جام در آیین رونمایی از کتاب"فرهنگ عامیانه بِزد جام" با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است، گفت: متاسفانه در حوزه آب به لحاظ پُرمصرفی و کم مصرفی مطالعه کتاب در شرایط بحرانی قرار داریم.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 23 October 2021

به گزارش تابناک رضوی از تربت جام در این محفل وحدتی و علمی پس از اجرای چند برنامه فرهنگی، هنری، شعرخوانی و قرائت دلنوشته توسط هنرمندان بزدی، امام جمعه تربت جام با تبریک هفته وحدت گفت: روستای بزد سرزمین‌ پاکان،‌ فرهیختگان، شاعران، نویسندگان هنرمندان و نخبگان علمی است و همه مرهون آب، خاک، ابنیه تاریخی و غنای فرهنگی هستیم و این میراث گرانبها باید حفظ شود.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر با قدردانی از دست اندرکاران تهیه کتاب "فرهنگ‌ عامیانه بِزدجام" افزود: کتاب از جنبه های مختلف خواندی، تحقیقی و منبع برای آیندگان است.

وی با اشاره به اینکه دیگران نوشتن ماخواندیم، ما بنویسیم تا دیگران بخوانند و بهره ببرند، تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشورایران پائین است به طوری که متاسفانه در حوزه آب به لحاظ پُرمصرفی و کم مصرفی مطالعه کتاب در شرایط بحرانی قرار داریم.

امام جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: کتاب بهترین میراث است که توسط مولف برای آیندگان به ارث گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در کتب توجه به تاریخ داریم اما به جغرافیا نداریم، ادامه داد: توجه به جغرافیا بسیار ضروری و از مسائل روز است، قصه های قرآنی جغرافیای قرآن است وجرات دست به قلم بردن‌ایرانی ها نسبت به سایر ملتها کم است و این جرات در ملت ما باید نهادینه شود.

معتمدی فر تاکیدکرد: نوشتن کتاب باید بدون غرض ورزی،منصفانه، امانت داری، واضح و روشن بیان شود.

امام‌جمعه تربت جام با قدردانی از احمد احمدی بزدی مولف کتاب بیان کرد: روستای بزد همواره سرزبانها، مایه افتخار و خوبی هاست و تربت جام را به نام بِزد می شناسند.

گفتنی است: همزمان با ایام‌خجسته میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت آیین رونمایی از کتاب "فرهنگ‌عامیانه بِزدجام‌" و تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری و جشن وحدت باحضور امام جمعه، علما، مسئولان‌ اجرایی، نظامی، انتظامی و اهالی روستای بزد در محل سالن ورزشی این روستای با شکوه خاصی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار