موسوی در مراسم تودیع خود ، توپ را به زمین جهاد کشاورزی انداخت و به نوعی جهاد کشاورزی را مقصر اصلی ماجرا اعلام کرد  که البته تاج دینی ماجرا را به گونه ای دیگر روایت می کند!
کد خبر: ۱۰۰۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱ 23 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در پی خودسوزی فرزند شهید پرازیده و مرگ او، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد بخاطر آنچه سهل‌انگاری او نامیده شد از سمت خود برکنار شد.

موسوی در مراسم تودیع خود ، توپ را به زمین جهاد کشاورزی انداخت و به نوعی جهاد کشاورزی را مقصر اصلی ماجرا اعلام کرد  . 

بنابر توضیحات مسولان جهاد کشاورزی اسناد موجود حکایت از آن دارد که حدود ۴ سال و نیم پیش اداره‌کل بنیاد شهید در یک نامه رسمی آقای روح‌الله پرازیده را به عنوان طرح کارورزی به جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد معرفی کرد.

مرحوم پرازیده در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به عنوان کارورز در منطقه زیلایی مشغول بود که حتی حقوق آن را بنیاد شهید پرداخت می‌کرد و هیچ رابطه استخدامی با جهاد کشاورزی نداشت.

الیاس تاج‌الدینی در همین زمینه در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هرچیز این حادثه دردناک را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه خانواده شهید پرازیده تسلیت می‌گویم.
وی افزود: طرح کارورزی یک طرح موقت است و مرحوم پرازیده حتی قبل از اتمام دوره کارورزی، جهاد کشاورزی را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ درخواست اشتغالی نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاریخ اتمام کارورزی مرحوم پرازیده ۱۷ فروردین ۹۷ است که بنده حدود ۴ ماه بعد مسئولیت گرفتم.

وی با اشاره به بنیه ایثارگری سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: در دوره مدیریت من، عمده به‌کارگیری‌ها از خانواده معظم ایثارگران بودند و افتخار من این است که خودم از این خانواده بزرگ هستم.

وی اضافه کرد: در همین امسال ۱۱ نفر از خانواده معظم ایثارگران در این سازمان به‌کارگیری شدند که هیچ سازمانی این عملکرد را در مقابل خانواده شهدا و ایثارگران نداشته است.

تاج‌الدینی در ادامه صحبت‌هایش به صحبت‌های اخیر مدیرکل معزول بنیاد شهید اشاره کرد و توضیح داد: اگر واقعا آقای موسوی این حرف‌ها را زده باشد و رسانه‌ها شیطنت نکرده باشند، باید بگویم آقای موسوی در این شرایط دنبال فرافکنی و عدم پاسخگویی در محاکم قضایی است و برای همین، جهاد را مقصر قلمداد می‌کند.

وی گفت: بنیاد شهید مرحوم پرازیده را به عنوان کارورز معرفی کرده که بعد از اتمام دوره کارورزی طبق قانون فعالیت آن‌ها به پایان می‌رسد و معلوم نیست که مدیرکل معزول بنیاد شهید کدام قرارداد را می‌گوید لغو کردند؛ اصلا قراردادی نبوده و حتی حقوق این افراد کارورز را خود بنیاد شهید پرداخت می‌کرد.

تاج‌الدینی اضافه کرد: طبق صورتجلسه‌ای که در دوره مدیریت من هم نبود، قرار شد بنیاد شهید مجوز استخدام آن‌ها را بگیرد که این اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خود را مدیون خانواده شهدا دانست و تاکید کرد: از هیچ تلاشی برای اشتغال و رفاه این قشر گرانقدر دریغ نخواهم کرد.

وی به مدیرکل عزل شده بنیاد شهید توصیه کرد که بدون سند و مدرک حرف نزند هر چند گویا برخی رسانه‌ها صحبت‌های او را تحریف کردند.

توضیحانی پیرامون مقصر اصلی خودسوزی فرزند شهید پرازیده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار